گروه : اجتماعی
حوزه : شهری
شماره : 444463365
تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
قدردانی استاندار مازندران از مردم برای حضور حماسی در انتخابات

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور دراین بیانیه، ۱۱ اسفند را یکی از روزهای پر افتخار و عزت خواه مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ملت بصیر و انقلابی ایران در بیش از چهار دهه از حیات گرانسنگ انقلاب همواره در تمامی صحنه ها، با دشمن شناسی و درک موقعیت ها؛ زیباترین حماسه حضور را در راستای عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از آرمان های امام شهیدان (ره) و شهدای والامقام ایران اسلامی رقم زده است.

وی اضافه کرد:‌ انتخابات، یکی از مهم ترین و عالی ترین جلوه ها و نمادهای حماسه حضور و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام است و ملت غیور و بزرگ ایران اسلامی در این عرصه نیز همیشه حماسه ساز بوده اند و با ایفای نقش و رسالت خود، موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام شدند.

استاندار مازندران گفت:‌به لطف و فضل پروردگار، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شورانگیز مردم و مشارکت غالب طبقات فکری و سیاسی در سراسر میهن اسلامی و دیار علویان برگزار شد.

وی ادامه داد:‌با وجود تمامی توطئه ها و جوسازی های ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده نظام، که با همه ظرفیت ها سعی کردند مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کنند، در سایه هدایت ها و منویات داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حماسه ای دیگر را در صحیفه زرین تاریخ انقلاب ثبت و ضبط کردند.

حسینی پور ضمن تشکر از تمامی فعالان و برگزار کنندگان انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بطور ویژه از مردم مومن، بصیر و ولایتمدار مازندارن برای حضور پرشکوه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد.

برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.


منبع : ایرنا