۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۴

آزادی ۳۰۸ زندانی جرائم غیرعمد در مازندران

آزادی ۳۰۸ زندانی جرائم غیرعمد در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از آزادی ۳۰۸ زندانی جرایم مالی وغیرعمد به همت و تلاش ستاد دیه خبرداد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام محمد صادق اکبری ضمن تقدیر از طلبکارانی که بخشی از طلب خود را می‌بخشند اظهار داشت: در کنار کمک‌های مردمی و اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان، یکی از مهم‌ترین کمک‌ها، بخشش بخشی از طلب توسط طلبکاران است که شایسته تقدیر است.

وی افزود: دستگاه قضائی استان نیز با ایجاد زمینه صلح و سازش و همچنین پذیرش اعسار محکومین و تقسیط مبلغ بدهی دراین مسیر تلاش کرده است تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده برگردند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: طرح‌های ابتکاری بسیاری در طول سال گذشته به مناسبت‌های مختلف به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرایی شده است که تأثیر بسیار خوبی در جذب مشارکت‌های مردمی داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: جمع کل بدهی زندانیان آزاد شده ۲۱۲ میلیارد و۳۰۴ میلیون .۸۹۱ هزار تومان بوده است که از این مبلغ از طریق ستاد دیه ۲۰ میلیارد و۴۴ میلیون و۴۱۹ هزار تومان پرداخت شده است و جمع کل اعطای تسهیلات بانکی هشت میلیارد و۴۸۵ میلیون و۷۵۴ هزار تومان و مابقی از طریق اعسار وتقسیط، اخذ گذشت از شکات و نقدینگی مددجویان تأمین شده است.


منبع : مهر