برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی در نور
برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی در نور همایش استانی بزرگداشت حکیم نظامی امروز شنبه ۶ اسفند در رویان شهرستان نور برگزار می‌شود.
کتاب‌هایی که در انبار وزارت فرهنگ خاک می خورند
کتاب‌هایی که در انبار وزارت فرهنگ خاک می خورند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان کتاب در انبار‌های وزارت ارشاد خاک می‌خورند و خواننده ندارد.
هوشنگ ابتهاج درگذشت
پایان یک قرن شاعری هوشنگ ابتهاج درگذشت یلدا ابتهاج، دختر هوشنگ ابتهاج (سایه) در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت این شاعر نامی خبر داد.
برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری در اردیبهشت ماه
برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری در اردیبهشت ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
همایش بزرگداشت نظامی گنجوی در مازندران برگزار می‌شود
همایش بزرگداشت نظامی گنجوی در مازندران برگزار می‌شود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ویژه برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در مازندران خبر داد.
نتایج سومین دوره جایزه داستان مازندران اعلام شد
نتایج سومین دوره جایزه داستان مازندران اعلام شد دبیر اجرایی سومین جایزه داستان مازندران از مشخص شدن نتایج دور پایانی داوری این جایزه خبر داد.
زبان فارسی، در معرض خطر ادبیات نسل جدید
زبان فارسی، در معرض خطر ادبیات نسل جدید ارتباط میان نوجوانان با شاعران نسل قدیم در حال قطع شدن است.
شورکا،روستای برتر دوستدار کتاب شد
شورکا،روستای برتر دوستدار کتاب شد روستای شورکا جویبار منتخب هفتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شد.
آشفتگی در بازار چاپ و نشر مازندران/ کتاب به دوره گردی افتاد
آشفتگی در بازار چاپ و نشر مازندران/ کتاب به دوره گردی افتاد کمبود و گرانی کاغذ، نبود نظارت و رکود و آشفتگی بازار نشر و چاپ، حال و روز کتاب و فعالان این حوزه را در مازندران نابسامان کرده است.
اوضاع کتاب در سبد خانوار خوب نیست
اوضاع کتاب در سبد خانوار خوب نیست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اوضاع کتاب را در سبد خانوار خوب ندانست و گفت: بودجه خرید کتاب در سال جاری ۷۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
ناشران مازندرانی امسال ۳۲۰ هزار جلد کتاب چاپ کردند
ناشران مازندرانی امسال ۳۲۰ هزار جلد کتاب چاپ کردند مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران از چاپ ۳۲۰ هزارجلد کتاب به همت وتلاش ناشران این استان در هشت ماهه امسال خبر داد.
اجرای ۴۶۷ ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران
اجرای ۴۶۷ ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۱۷ کتابخانه عمومی در استان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۴۶۷ ویژه برنامه در استان اجرا می شود.
خانه نیما ابری است/احیای زبان زخم خورده مادری
خانه نیما ابری است/احیای زبان زخم خورده مادری نیما شاعر پرآوازه جنگل های شمال با باران زیست و برایش شعرها سرود اما زادروز پدر شعر نو در زیر برف و باران به فراموشی سپرده شد.
آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان خبر داد.
جرس فریاد می دارد
معرفی کتاب جرس فریاد می دارد این کتاب شامل مطالبی از مدت ها قبل از عاشورا تا مدت ها بعد از آن (بازگشت اسرار و اربعین)؛ چهل منزلی که هم شامل مناسبت های مهم تقویم عاشوراست
تأملی در نهضت عاشورا
معرفی کتاب تأملی در نهضت عاشورا حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، استاد و پژوهشگر تاریخ علی الخصوص تاریخ دین اسلام، کتابی همه جانبه و وسیع در باب قیام امام حسین (ع) با نام تاملی در نهضت عاشورا منتشر ک...
مازندرانی‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب از طرح تابستانه ۱۴۰۰ خریدند
مازندرانی‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب از طرح تابستانه ۱۴۰۰ خریدند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دوستداران کتاب در این استان با خرید بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب در هفت روز، رکورد جدیدی برای مازندران در میزان استقبال از طرح‌ها...
حسین وارث آدم
معرفی کتاب حسین وارث آدم حسین وارث آدم یکی از کتابهای مشهور دکتر علی شریعتی در باب اندیشه شیعی و عاشورایی است.
حماسه حسینی
معرفی کتاب حماسه حسینی حماسه حسینی مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید آیت اللّه مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است.
فتح خون
معرفی کتاب فتح خون کتاب «فتح خون» اثری متفاوت و ماندگار در روایت محرم به قلم شهید سیدمرتضی آوینی نویسنده، متفکر و فیلمسازی‌ست که در مقام راوی، مخاطب را به درک و دریافت مسیر شناخت انسان کامل...
سقای آب و ادب
معرفی کتاب سقای آب و ادب سقای آب و ادب، اثری است متفاوت از سید مهدی شجاعی؛ رمان و روایتی از زندگی حضرت عباس(ع)، که بعد از سال‌ها، اندک اندک جامه خلق پوشیده و در ظرف کتاب تقدیم مخاطبان شده است.
درخشش ۴ مازندرانی در جام باشگاه های کتابخوانی کودک ونوجوان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛ درخشش ۴ مازندرانی در جام باشگاه های کتابخوانی کودک ونوجوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از درخشش چهار هم استانی در پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کشور خبر داد.
طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در مازندران
طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در مازندران طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در ۳۳ کتابخانه مازندران آغاز شد و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.
اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب در چرخش مالی کتابفروشی‌ها
مدیر فروش پاتوق کتاب ساری تاکید کرد اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب در چرخش مالی کتابفروشی‌ها مدیر فروش پاتوق کتاب ساری بر اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب در چرخش مالی کتابفروشی‌ها تاکید کرد.
چرخش اقتصادی صنعت نشر با طرح‌های فصلی فروش کتاب
مدیر «شهرکتاب بابلسر» عنوان کرد چرخش اقتصادی صنعت نشر با طرح‌های فصلی فروش کتاب مدیر «شهرکتاب بابلسر» گفت: طرح‌های فصلی فروش کتاب سبب انگیزه‌های لازم برای خرید شده و بالطبع از طرف کتابفروشی‌ها و ناشران انگیزه‌های بیشتری جهت تولید و پخش ایجاد می‌شود.
رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب در مازندران
رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب در مازندران معاون فرهنگی و رسانه ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: با چاپ و انتشار ۹۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۳۹۹ از سوی ناشران و نویسندگان مازندرانی، رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب...