فیبر نوری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
فیبر نوری چیست و چه کاربردهایی دارد؟ فیبر نوری یکی از سریع‌ترین فناوری‌های امروزی است که به منظور دسترسی به اینترنت فعال می‌شود.
رصدخانه ای که همه را شگفت زده کرد
رصدخانه ای که همه را شگفت زده کرد ساینس، یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا در یک مقاله با تعبیر «تلسکوپی در کلاس جهانی» به رصدخانه ملی ایران پرداخت و نوشت: در این پروژه، اخترشناسان در ایران باید بر موانعی ...
استخراج طلای بیولوژیکی توسط یک ایرانی
استخراج طلای بیولوژیکی توسط یک ایرانی حامد میلانی پژوهشگر ایرانی موفق به ساخت سیستم رآکتوری فوق پیشرفته‌ای شد که می‌تواند طلای بیولوژیک تولید کند.
دانشمندان ما تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند
دانشمندان ما تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند حجت‌الاسلام رئیسی با قدردانی از دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، خواستار تسری الگوی صنایع دفاعی به سایر عرصه‌ها و صنایع در کشور شد.
گسترش مراکز رشد به پهنای مازندران
گسترش مراکز رشد به پهنای مازندران رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: با راه اندازی مراکز رشد ،مشکلات ناشی از کمبود و نبود فضا برای فعالیت شرکت‌های فناور در شهرستان‌های مازندران برطرف می‌شود.
«خیام» فضایی شد
«خیام» فضایی شد صبح امروز ماهواره خیام از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب شد. خیام یک ماهواره سنجش از راه دور با قابلیت تصویربرداری با دقت یک متر است.
هیبریدی سازی خودروی شاهین با کمک دانشگاه صنعتی نوشیروانی
هیبریدی سازی خودروی شاهین با کمک دانشگاه صنعتی نوشیروانی شرکت سایپا با همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خودروی شاهین را هیبریدی می‌کند.
رونمایی از یک مکمل پروبیوتیک ایرانی
رونمایی از یک مکمل پروبیوتیک ایرانی محققان یک شرکت دانش بنیان نوعی مکمل پروبیوتیک تولید کردند که عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی شد.
یک مازندرانی برترین استاد کشور در 1400 شد
یک مازندرانی برترین استاد کشور در 1400 شد داود دومیری گنجی استاد دانشگاه انوشیروانی بابل به عنوان استاد برجسته سال ۱۴۰۰ از سوی انجمن مهندسی مکانیک ایران انتخاب شد.
نبود پلتفرم بومی برای تولید خودرو ایرانی
نبود پلتفرم بومی برای تولید خودرو ایرانی توان ساخت پلتفرم بومی و کاملا داخلی در صنعت خودرو وجود دارد و طبق اذعان اساتید دانشگاهی تاکنون ۵۰ پلتفرم نیز طراحی شده است.
ایران جزء ۵ کشور اول دنیا در حوزه نانو
ایران جزء ۵ کشور اول دنیا در حوزه نانو استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: در شاخه‌های شیمی، ریاضی و فیزیک رتبه‌های زیر ۱۰ را در دنیا کسب کرده ایم.
یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد
یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد سازمان جهانی مالکیت‌های معنوی، پزشک و پژوهشگر مازندرانی را به عنوان برترین مخترع جهان در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.
مازندرانی که نابغه علوم دریایی جهان است
مازندرانی که نابغه علوم دریایی جهان است نابغه علوم دریایی جهان که سازمان جهانی دریانوردی از او به عنوان پدیده دریانوردی نام برده یک مازندرانی است.
حمایت پارک علم و فناوری از افراد دارای ایده
حمایت پارک علم و فناوری از افراد دارای ایده پارک علم و فناوری از تمام افرادی که دارای ایده‌ای با قابلیت تجاری سازی هستند،حمایت می کند.
نقش مهم شرکت های دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی محصولات کشاورزی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد نقش مهم شرکت های دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی محصولات کشاورزی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از اولویت های ۲ سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت غذایی بود و به همین دلیل هم حمایت ها به سمت ایجاد شرکت های دانش ب...
شرکت‌های دانش بنیان پارسال ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
معاون رییس جمهوری: شرکت‌های دانش بنیان پارسال ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت که شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کمک مالی و تسهیلاتی دریافت کردند.
ساخت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در مازندران
ساخت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در مازندران ساخت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساری آغاز شد.
رشد ۵۶۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان مازندران
رشد ۵۶۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان مازندران شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران که زمانی نه چندان دور با وجود کم تعداد بودن در محاصره انبوهی از مشکلات قرار داشتند ، طی هشت سال گذشته با حمایت همه جانبه دولت ، تعدادشان تقری...
ساخت نخستین پارک فناوری اطلاعات مازندران آغاز شد
ساخت نخستین پارک فناوری اطلاعات مازندران آغاز شد عملیات اجرایی ساخت نخستین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران روز چهارشنبه با حضور رییس پارک فناوری اطلاعات کشور در ساری آغاز شد.
اختصاص خط اعتباری ویژه برای تامین محل استقرار شرکت‌های استان مازندران
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد اختصاص خط اعتباری ویژه برای تامین محل استقرار شرکت‌های استان مازندران رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط اعتباری برای تامین محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان مازندران خبر داد و گفت: برای تامین فضای کاری این شرکت‌ها خط ویژه استقرار شرکت‌...
حمایت بلاعوض از پایان‌نامه ها
حمایت بلاعوض از پایان‌نامه ها تسهیلات بلاعوض ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومانی به رساله‌های بازارگرا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت می شود.
استفاده از دانش هسته‌ای برای کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای
استفاده از دانش هسته‌ای برای کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای مگس‌های نر مدیترانه با پرتودهی گاما عقیم شده و با رها سازی در باغ‌ها حمله تهاجمی را کم می‌کنند.
ساری به جمع 10 آزمایشگاه DNA پزشکی قانونی کشور پیوست
ساری به جمع 10 آزمایشگاه DNA پزشکی قانونی کشور پیوست مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از بهره‌برداری مرکز آزمایشگاهی ، تشخیصی و تالار تشریح پزشکی قانونی در ساری در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز ساری به ۱۰ آزمای...
انتخاب پنج مازندرانی به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان
انتخاب پنج مازندرانی به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان پنج عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، به عنوان یک درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند.
سه مازندرانی در جمع برترین‌های کنکور
سه مازندرانی در جمع برترین‌های کنکور نام سه مازندرانی در بین برترین‌های آزمون سراسری سال ۹۹ به چشم می‌خورد.
تفاهم نامه فنی و حرفه‌ای مازندران با انستیتو پاستور ایران
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران: تفاهم نامه فنی و حرفه‌ای مازندران با انستیتو پاستور ایران فنی و حرفه‌ای مازندران با پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه آموزشی منعقد کرد.