راز نقاشی‌های مصر باستان فاش شد
راز نقاشی‌های مصر باستان فاش شد کارشناسان در هنگام مطالعه درباره تصویر رامسس دوم در مقبره نختامون و نقاشی‌های مقبره منا نشانه‌هایی از تغییرات در نقاشی‌ها مشاهده کردند.
خطرات امنیتی در مودم ها
خطرات امنیتی در مودم ها سازمان تست کالا و محصولات آلمان نسبت به وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدی مربوط به راه‌اندازی محافظت شده Wi-Fi (WPS) در سه روتر گسترده هشدار داد.
زلزله ترکیه را 6 متر جابجا کرد
زلزله ترکیه را 6 متر جابجا کرد یک زلزله‌شناس ایتالیایی می‌گوید: مجموعه‌ زمین‌لرزه‌های شدیدی که ترکیه را لرزاند، احتمالا کل این کشور را تا شش متر جابه‌جا کرده است.
۲۴ تنظیم مخفی در آیفون که به کار می‎‌آیند
۲۴ تنظیم مخفی در آیفون که به کار می‎‌آیند آیفون تنظیمات مخفی متعددی دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی کار‌ها را آسان‌تر کند.
مشاهده شهاب‌سنگ کاکائو در مریخ
مشاهده شهاب‌سنگ کاکائو در مریخ مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا در حین کاوش در دهانه گِیل در مریخ بود که از بخت خوش با یک شهاب‌سنگ فلزی در مسیر خود برخورد کرد.
نحوه فعال سازی حالت ناشناس گوگل کروم برای کاربران اندروید
نحوه فعال سازی حالت ناشناس گوگل کروم برای کاربران اندروید حالت ناشناس گوگل کروم ویژگی جالبی است که گوگل در به روزرسانی اخیر خود برای کاربران اندروید ارائه داده که در پنهان کردن صفحات جست و جو می‌تواند مفید باشد.
ماجرای خرس عروسکی و خندان مریخ چیست؟
ماجرای خرس عروسکی و خندان مریخ چیست؟ به نظر می‌رسید چهره بشاش خرس عروسکی بانمک که روی سطح مریخ، نزدیک‌ترین سیاره به زمین، حک شده است، منتظر بود تا یک ماهواره در حین عبور، آن را کشف کند.
شناسایی گروهی از هکر‌ها که کاربران اندروید را هدف قرار می‌دهند
شناسایی گروهی از هکر‌ها که کاربران اندروید را هدف قرار می‌دهند محققان از کشف یک گروه هکری خبر دادند که یک اپلیکیشن جعلی برای سرویس چت منتشر می‌کند.
چرخه تولید برق در نیروگاه هسته ای
چرخه تولید برق در نیروگاه هسته ای سوخت هسته‌ای پاک‌ترین روش برای تولید انرژی در دنیا محسوب می‌شود، اما به‌دلیل خطرناک بودن مواد رادیواکتیو، نگرانی‌هایی در خصوص نشت این مواد از رآکتور وجود دارد.
اختراعاتی از دل اشتباه
اختراعاتی از دل اشتباه اختراعاتی در جهان وجود درارد که در ابتدا اشتباه بوده و به نتیجه مطلوب نرسیده و بعدها به کار آمده است.
جیمیل ویژگی های جدید را اعلام کرد
فنآوری جیمیل ویژگی های جدید را اعلام کرد گوگل ویژگی‌های جدیدی را به جیمیل اضافه کرده است.
کاهش تولیدات تویوتا به علت کمبود تراشه
کاهش تولیدات تویوتا به علت کمبود تراشه به گفته شرکت تویوتا ،تولیدات این شرکت به دلیل اختلال در عرضه و کمبود تراشه کاهش یافت.
بیشترین تصادفات در آمریکا بر اثر سیستم خودران تسلا
بیشترین تصادفات در آمریکا بر اثر سیستم خودران تسلا براساس گزارش‌ها، تصادفات خودروهای مجهز به سیستم‌ کمک رانندگی تسلا از ماه جولای بیش‌تر از خودروهای خودران دیگر بر آورد شده است.
آیا زندگی در مریخ تا سال 2050 ممکن می‌شود؟
آیا زندگی در مریخ تا سال 2050 ممکن می‌شود؟ در این گزارش سعی داریم ایده ایلان ماسک مبتنی بر اعزام میلیون‌ها انسان به مریخ تا سال ۲۰۵۰ را واقعیت سنجی کنیم.
ساخت کرم خاکی رباتیک برای بازدید از موتور هواپیما
ساخت کرم خاکی رباتیک برای بازدید از موتور هواپیما متخصصان حوزه رباتیک با الهام از طبیعت، روش جدیدی را ابداع کرده‌اند و نوعی کرم خاکی رباتیک را ساخته‌اند که می‌تواند با رویکرد کاملا جدیدی، داخل لوله‌های پیچیده موتور هواپی...
با کمک هوش مصنوعی می‌توان میزان بقای بیماران قلبی را پیش بینی کرد
با کمک هوش مصنوعی می‌توان میزان بقای بیماران قلبی را پیش بینی کرد پژوهشگران "دانشگاه جانز هاپکینز"، نوعی روش یادگیری عمیق را ابداع کرده‌اند که می‌تواند میزان بقای بیماران قلبی را پیش‌بینی ‌کند.
کابل‌های اینترنت زیر دریا می‌توانند زلزله را تشخیص دهند
کابل‌های اینترنت زیر دریا می‌توانند زلزله را تشخیص دهند سنسورهای کابل اینترنت به دلیل نزدیکتر بودن به مرکز زمین می توانند کانون زلزله را بسیار صحیح تر شناسایی کنند.
اولین گیاه در خاک ماه کشت شد
اولین گیاه در خاک ماه کشت شد محققان موفق شده اند در خاک ماه دانه بکارند. این دستاورد نخستین گام در راستای کشت محصول کشاورزی روی ماه است.
تشخیص کرونا به کمک یک اپلیکیشن
تشخیص کرونا به کمک یک اپلیکیشن یک شرکت فناوری در حوزه سلامت اپلیکیشنی ساخته است که قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد است.
هوش مصنوعی شانس زنده ماندن بیماران را تخمین می‌زند
هوش مصنوعی شانس زنده ماندن بیماران را تخمین می‌زند آریتمی مهلک قلب یکی از مرگبارترین بیماری‌های دنیاست اما نمی‌توان به‌راحتی آن را پیش‌بینی و به همین واسطه از بروزش جلوگیری کرد. حالا یک سیستم هوش مصنوعی به گونه‌ای با تصاو...
ساخت دوربینی که با هوش مصنوعی می‌تواند در تاریکی مطلق عکس‌های رنگی بگیرد
ساخت دوربینی که با هوش مصنوعی می‌تواند در تاریکی مطلق عکس‌های رنگی بگیرد دانشمندان دانشگاه «اروین» کالیفرنیا دوربینی ساخته‌اند که از ترکیب تصویر حاصل از حسگرهای مادون قرمز و هوش مصنوعی می‌تواند حتی در تاریکی کامل تصاویر تمام رنگی تهیه کند. این...
تجربه "دیدن" برای نابینایان با کمک عینک مادون قرمز
تجربه "دیدن" برای نابینایان با کمک عینک مادون قرمز عینک مبتنی بر نور مادون قرمز و پدهای ارتعاشی تجربه‌ای متفاوت از حرکت کردن برای نابینایان فراهم خواهد کرد.
سرعت حرکت کره زمین، ۱۶ درصد افزایش یافته است!
سرعت حرکت کره زمین، ۱۶ درصد افزایش یافته است! چرخش سریع زمین در محور خود حدود ۱۶ درصد افزایش یافته و این موضوع می‌ تواند ساعت جهانی را تغییر دهد.
همکاری استرالیا و ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه
همکاری استرالیا و ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه استرالیا در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مریخ نورد باهدف کمک به ناسا برای یافتن اکسیژن در ماه است.
افتخارآفرینی پژوهشگر مازندرانی در مسابقات جهانی اختراعات
افتخارآفرینی پژوهشگر مازندرانی در مسابقات جهانی اختراعات پژوهشگر و پزشک مازندرانی با ساخت راکتور بیولوژیکال توانست سرعت تجزیه پلاستیک را برای نخستین بار در دنیا به حدود ۳۰ ساعت برساند و با همین اختراع نیز مدال نقره مسابقات جهان...
تولید نانو غذا در مازندران
برای نخستین بار در جهان؛ تولید نانو غذا در مازندران محققان مازندرانی برای نخستین بار در جهان با تولید نانو غذا نسخه بیماران نارسایی معده را پیچیدند.