به وقت یادگیری زبان مادری
فیلم به وقت یادگیری زبان مادری کودکان معمولاً تا سه سالگی، به زبان مادری یا زبانی که در اطرافشان می‌شنوند، مسلط می‌شوند. یادگیری زبان پیچیدگی‌هایی دارد؛ با این حال آن ها خیلی خوب یاد می‌گیرند.
مازندران عطر شهدا می گیرد
مازندران عطر شهدا می گیرد در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) مردم مازندران میزبان شهدای گمنام خواهند بود.
«روز مازندران» برای نسل جوان بازخوانی شود
«روز مازندران» برای نسل جوان بازخوانی شود استاندار مازندران گفت: باید هر ساله معرفی این روز با رویکرد علویت، هویت شیعی و همچنین بازخوانی هویت بومی و محلی، مورد تکریم و بازشناسی از سوی نوجوانان و جوانان قرار گیرد.
جایزه جهانی صنایع‌دستی به هنرمند مازنی رسید
جایزه جهانی صنایع‌دستی به هنرمند مازنی رسید هنرمند مازندرانی هفتمین جایزه جهانی صنایع‌دستی را کسب کرد.
سبک من‌درآوردی نام‌گذاری نوزاد بعد از عقد آریایی
فیلم سبک من‌درآوردی نام‌گذاری نوزاد بعد از عقد آریایی ابوالقاسم فردوسی خود را شیعه و مسلمان می‌دانست؛ اما حالا کسانی پیدا شده‌اند که به‌جای قرآن، در گوش نوزاد فردوسی و برای ازدواج عقد آریایی می‌خوانند. عقدی که خود کوروش هم ا...
زبان هنر بهترین تبلیغ برای آموزهای دینی و مکتبی است
معاون استاندار مازندران: زبان هنر بهترین تبلیغ برای آموزهای دینی و مکتبی است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: وظیفه هنرمندان متعهد وانقلابی ترویج فرهنگ و نشر معارف دینی و مکتبی عاشورای حسینی با زبان هنر است.
وعده رئیس جمهور به خبرنگاران تحقق یافت
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : وعده رئیس جمهور به خبرنگاران تحقق یافت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :پنج‌ برابر مبلغ پیشین بعنوان هدیه روز خبرنگار برای ۸ هزار نفر واریز شد.
کشف کشتی دوره صفوی در رامسر
کشف کشتی دوره صفوی در رامسر کشتی دوره صفوی در حین کاوش باستان‌شناسی زیرآب در رامسر کشف شد.
حواشی واگذاری بناهای تاریخی در مازندران
حواشی واگذاری بناهای تاریخی در مازندران طرح واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی که از اوایل دهه ۹۰ در کشور آغاز شد در مازندران تاکنون با واگذاری هفت بنای تاریخی این روند در حال پیگیری است و موفقیت در انجام این ت...
قدمت 3000 ساله کشت برنج در مازندران
قدمت 3000 ساله کشت برنج در مازندران براساس مطالعات و آزمایش‌های جدید که توسط دانشگاه پکن از کاوش‌های محوطه باستانی قلعه‌کش شهرستان آمل از جمله بر روی دانه‌های برنج نشان می‌دهد که کشت این محصول در مازندران ق...
صراط مستقیم الهی؛ راه صدیقین و صالحین
هادی ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه صراط مستقیم الهی؛ راه صدیقین و صالحین حق پذیری و قدرت تشخیص حق از باطل دو صفت صالحین و صدیقین است که انسان را به تعالی می‌رساند.
«نازخاتون» جهانی شد
«نازخاتون» جهانی شد وب‌سایت اطلس جهانی غذا که غذاهای محبوب ملل را معرفی می‌کند «نازخاتون» غذای مازندرانی را نیز در فهرست خود قرار داده است.
محبوبیت طراحی بومی در صنعت پوشاک
محبوبیت طراحی بومی در صنعت پوشاک پیر باشید یا جوان، دهه هفتادی یا دهه پنجاهی، چه زن باشید و چه مرد فرقی نمی‌کند، داشتن هویت ایرانی برای‌تان کافی‌ است که شما یک دست لباس سنتی یا زیورآلات صنایع‌دستی در کمد...
مازندران مهد نمد مالی ایران
مازندران مهد نمد مالی ایران هنرمندان مازندرانی با تولید محصولات با کیفیت، نمد را بعنوان یک محصول انحصاری منحصر به فرد این استان معرفی کرده اند.
برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است
برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است استاندار مازندران گفت: برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت و سلامت خانواده در ساحل در دست تدوین و نهایی شدن است.
"مارمه" سنت نوروزی کهن مازندران در استقبال از سال جدید
"مارمه" سنت نوروزی کهن مازندران در استقبال از سال جدید "مارمه" یا "مادرمه" سنت و آیین خاص در مازندران که در لحظه تحویل سال نو اجرا می شود که تداوم برکت و شادابی در سال پیش رو به عنوان هدف "مارمه لینگ" (کسی که رسم مارمه را اجر...
از امنیت فرهنگی در مازندران صیانت شود
از امنیت فرهنگی در مازندران صیانت شود نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در مقابل فرهنگ بیگانه ایستادگی کرد و جلوی هنجارشکنی در استان گرفته شود.
سید ابوالحسن مختاباد که بود؟
سید ابوالحسن مختاباد که بود؟ مراسم یادبود مرحوم سید ابوالحسن مختاباد روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات، اساتید، هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی و ادبیات کشور در تهر...
یک روستا در بابل پایتخت حصیر بافی در کشور شد
یک روستا در بابل پایتخت حصیر بافی در کشور شد روستای پایین درزی‌کلای بابل آخوندی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل به پایتخت حصیربافی مازندران شهرت یافته است.
چله شو ، شب خوشمزه مازنی ها
چله شو ، شب خوشمزه مازنی ها چله شو در مازندران همانند سایر نقاط کشور با آیین ها و رسوم مختلف برگزار می شود اما ماهیت زنانه و مادرانه این سنت ویژگی شب یلدار در این استان شمالی است.
«چله شو» آمیخته با خاطرات کهن مازنی‌
«چله شو» آمیخته با خاطرات کهن مازنی‌ شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و مانند عید نوروز و چهارشنبه سوری از تاریخ و پیشینه قدیم ایرانیان به یادگار مانده است. این آئین در نقاط مختلف مازند...
هنزمندان از هویت فرهنگی مازندران صیانت کنند
معاون سیاسی،اجتماعی استانداری مازندران: هنزمندان از هویت فرهنگی مازندران صیانت کنند معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران بر لزوم صیانت از هویت فرهنگی و میراثی کشور توسط هنرمندان تاکید کرد.
قهرمانان قصه سازنده شخصیت کودکان
قهرمانان قصه سازنده شخصیت کودکان کودکان در کنار بازی کردن به تفریح و سرگرمی‌های متنوع دیگری نیز احتیاج دارند. دیدن انیمیشن یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که کودکان ۳ تا ۹ ساله برای سپری کردن اوقات فراغت ...
از تاریخ و هویت دیار علویان صیانت شود
از تاریخ و هویت دیار علویان صیانت شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر بازخوانی نقش هویتی دیار علویان گفت: باید از تاریخ و هویت دیار علویان صیانت شود.
لزوم حفظ هویت و فرهنگ اصیل مازندران
لزوم حفظ هویت و فرهنگ اصیل مازندران ثبت 14 آبان به نام روز مازندران، فرصتی ارزشمند برای حفظ ارزش‌ها و شناساندن زبان، لباس، آداب و رسوم دیار علویان به هموطنان با گفتمان‌سازی و برگزاری آیین‌های متنوع است.
تکلیف «دورهمی»  روشن شد
تکلیف «دورهمی» روشن شد رئیس صدا و سیما در خصوص ادامه پخش برنامه‌ «دورهمی» گفت: هرگاه برنامه‌ای از این شکل و زاویه خارج شود، طبیعتا مورد استقبال و علاقه مخاطبین ما واقع نمی‌شود و ماهم از آنها اس...