روز اول ماه رمضان 1402 و تاریخ احتمالی عید فطر 1403 اعلام شد
روز اول ماه رمضان 1402 و تاریخ احتمالی عید فطر 1403 اعلام شد روز اول ماه مبارک رمضان 1402 شمسی مشخص شد و همچنین تاریخ و روز احتمالی عیدفطر در سال 1403 در ایران و عربستان نیز اعلام شد.
طنین نوای «لبیک یا رسول الله» در دیار علویان
طنین نوای «لبیک یا رسول الله» در دیار علویان دیار علویان در سالروز رحلت پیامبر مهر و رحمت و نشردهنده خوبی ها، حضرت محمد مصطفی (ص) غرق در ماتم و عزا است.
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آمل
پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آمل امسال نیز همانند سال‌های پیش در روز اربعین همزمان با سراسر کشور پیاده‌روی جاماندگان اربعین با حضور گسترده مردم در آمل برگزار شد.
۶ پیشنهاد برای جلوگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین
۶ پیشنهاد برای جلوگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین آب بسیار سرد موجب تحریک کبد و افزایش عطش می‌شود. بالعکس آب جوشیده ولرم موجب باز شدن منافذ، تعریق و خنک شدن بدن می‌شود. همچنین آن‌چنان که مخازن علم الهی یعنی ائمه هدی فرمو...
در صورت مفقودی گذرنامه در عراق چه باید کرد؟
در صورت مفقودی گذرنامه در عراق چه باید کرد؟ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مساله مهم زائران بحث مفقود شدن گذرنامه است که افراد باید به سرکنسول‌گری ایران در بغداد، نجف، کربلا، سلیمانیه، اربیل و بصره بر...
اعلام قیمت بلیط قطار اربعین
اعلام قیمت بلیط قطار اربعین قطار ویژه اربعین برای نخستین بار در راه آهن شمال فعال و قیمت بلیت رفت و برگشت ۲۸۰ هزار تومان تعیین شده است.
قیمت بلیط هوایی برای سفر اربعین چقدر است ؟
قیمت بلیط هوایی برای سفر اربعین چقدر است ؟ مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: نرخ بلیط برای هر مسافر در مسیر ساری - نجف و بالعکس ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
حجاج مازندرانی بازگشتند
حجاج مازندرانی بازگشتند نخستین گروه زائران حج تمتع مازندران وارد فرودگاه بین المللی شهدای ساری شدند .
رسانه ملی، سند تحول و فقه صادقیه
رسانه ملی، سند تحول و فقه صادقیه سالروز شهادت امام صادق(ع) فرصت ارزنده ایست تا رسانه ملی با خودارزیابی از عملکرد گذشته، پروژه خودیابی را در عصر تحول رسانه ملی در دستور کار قرار دهد.
آیین600 ساله در آمل برگزار شد
ورف چال آیین600 ساله در آمل برگزار شد آیین سنتی ۶۰۰ ساله ورف چال امسال همزمان با پانزدهمین روز ماه اردیبهشت در حالی در دامنه کوه دماوند در منطقه لاریجان شهرستان آمل برگزار شد که خشکسالی زودرس در مازندران نگاه...
آغاز اعزام حجاج مازندرانی از سوم خرداد
آغاز اعزام حجاج مازندرانی از سوم خرداد پروازهای اعزام حجاج بیت الله الحرام استان مازندران از سوم خرداد ماه آغاز خواهد شد .
هلال ماه شوال رؤیت نشد؛ فردا آخرین روز ماه مبارک مضان است
هلال ماه شوال رؤیت نشد؛ فردا آخرین روز ماه مبارک مضان است دفتر رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردا جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۴ هجری قمری است.
جزییات مراسم نماز عید فطر در مازندران اعلام شد
جزییات مراسم نماز عید فطر در مازندران اعلام شد معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری نماز عید سعید فطر در ۲۴۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد.
شیدایی مردم مازندران در دومین شب قدر
شیدایی مردم مازندران در دومین شب قدر مردم ولایتمدار و خداجوی مازندران در دومین شب زا شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) تا سحر به راز و نیایش و شیدایی پرداختند.
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در مازندران اعلام شد
مسیرهای راهپیمایی روز قدس در مازندران اعلام شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران مسیرهای ۶۰ گانه راهپیمایی روز قدس و ساعت برگزاری و سخنران این مراسم در تمامی نقاط استان را اعلام کرد.
نوای "الغوث، الغوث" شب زنده داران دیار علویان
نوای "الغوث، الغوث" شب زنده داران دیار علویان آیین نخستین شب از شب‌های پرفضیلت قدر، با طنین نوای "الغوث ، الغوث " شب زنده داران مازندرانی با حال وهوایی معنوی در مناطق مختلف دیار علویان برگزار شد.
دشمنان روی مسئله حجاب جنگ ترکیبی به راه انداختند
نماینده ولی فقیه در مازندران: دشمنان روی مسئله حجاب جنگ ترکیبی به راه انداختند نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز دشمنان روی مسئله حجاب و حیا جنگ ترکیبی سختی به راه انداختند.
آیین های قدیمی مازندرانی ها در ماه رمضان
آیین های قدیمی مازندرانی ها در ماه رمضان مردم مازندران همانند تمام اقوام و مناطق، برای ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خاص خود را دارند. آنها نذورات فراوان می‌دهند، با هدیه‌های رنگارنگ، کودکان تازه روزه‌دار را به اج...
اعمال و فضایل ماه رمضان
اعمال و فضایل ماه رمضان در کتاب مفاتیج الجنان اعمال زیادی در ماه رمضان ذکر شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای خواندن آن به این کتاب مراجعه کنند اما ما به طور کل در این مطلب روزیاتو آنها را فه...
صاحبان قبوض حج تمتع اطلاعات خود را بروزرسانی کنند
صاحبان قبوض حج تمتع اطلاعات خود را بروزرسانی کنند مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: برای اعزام به مکه مکرمه و مدینه منوره ،دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع ،اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.
سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به حج تمتع در ۱۴۰۲ اعزام می شوند
سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به حج تمتع در ۱۴۰۲ اعزام می شوند مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به لغو محدودیت‌های کرونایی در سال ۱۴۰۲ اعزام سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به حج تمتع در دستور کار است.
آغاز نخستین کنگره بین المللی غدیر در مازندران
آغاز نخستین کنگره بین المللی غدیر در مازندران نخستین کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان در مازندران آغاز شد.
راهپیمایی سراسری در محکومیت اهانت به قرآن
راهپیمایی سراسری در محکومیت اهانت به قرآن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری تظاهرات در سراسر کشور پس از نماز جمعه و در محکومیت حرکات هنجارشکنانه معدود افراد در اهانت به ساحت مقدس قرآن خبر داد.
مراسم سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون در ۳ استان کشور برگزار می‌شود
مراسم سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون در ۳ استان کشور برگزار می‌شود فرماندار آمل اعلام کرد : مراسم سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی در سه استان مازندران، تهران و قم برگزار می‌شود.
جزئیات سفر ارزان قیمت به کربلا اعلام شد
جزئیات سفر ارزان قیمت به کربلا اعلام شد سازمان حج و زیارت به تازگی طرح «سفر ارزان‌قیمت عراق» را به اجرا گذاشته که قیمت آن به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد.
سنن محرمی مردم دیار علویان
سنن محرمی مردم دیار علویان عزاداری محرم با فرهنگ و آداب شهرهای مختلف درهم آمیخته شده است و هر یک از مناطق کشورمان هم سبک و سیاق خود را در عزاداری و برپایی مراسم سوگواری دارند.