۱۶:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱

آزادی ۳۷۱ زندانی غیرعمد با کمک خیران مازندران

آزادی ۳۷۱ زندانی غیرعمد با کمک خیران مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران از آزادی ۳۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در هشت ماه امسال با کمک خیران استان خبر داد.

به گزارش کاسپین 24| علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران از آزادی ۶۲۰ زندانی جرائم غیر عمد پارسال در استان خبر داد و گفت: ۳۷۱ نفر از زندانیان غیر عمد مازندران نیز در هشت ماه امسال توسط خیران مازندرانی آزاد شدند.

او افزود: برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی در کاهش بزهکاری مجرمان موثر است و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان سبب شده است بیش از ۳۰۰ زندانی مازندران اکنون حافظ یک جز، چندجز و کل قرآن کریم شوند.

مدیرکل زندان‌های مازندران بر آموزش‌های فنی و مهارتی در زندان‌های استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد زندانیان در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند و ۱۲۰۰ گواهینامه فنی وحرفه‌ای نیز دو سال گذشته برای زندانیان استان صادر شده است.

استادی گفت: تخصیص تسهیلات قرض الحسنه به زندانیانی که در کلاس‌های حرفه‌آموزی مهارت کسب کرده و مشغول کار هستند از جمله برنامه‌های سازمان زندان هاست و بیش از ۶ میلیارد تومان وام خود اشتغالی دو سال گذشته به زندانیان مازندرانی پرداخت شده است.

او افزود: بزرگترین خیاطی زندان‌های استان در ندامتگاه محکومان موادمخدر وجود دارد و اکنون ۸۰ نفر به عنوان دوزنده و خیاط در این واحد مشغول بکار هستند.

مدیرکل زندان‌های مازندران نوسازی نکردن زندان‌ها را یکی از دغدغه‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: چهار زندان مازندران تاکنون نوسازی شده اند و بقیه زندان‌ها وضعیت خوبی ندارند و نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.

استادی از اختصاص ۷۰۰میلیون تومان برای تجهیز ۱۲مرکز نگهداری زندانیان استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت شده است.

او افزود: تهیه فضای مناسب برای نگهداری زندانیان رسیدن به اهداف اصلاحی و تربیتی را تسهیل می‌کند، اما با توجه به کمبود اعتبارات به کمک‌های مادی و معنوی و حمایت‌های خیران نیاز است.


منبع : باشگاه خبرنگاران