۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۹
اینفوگرافیک/

آسیب های حضور افاغنه در منطقه لاریجان

آسیب های حضور افاغنه در منطقه لاریجان

شاید اولین چیزی كه نگاه یك مسافر و یا عابر را در روستاهای بخش لاریجان شهرستان آمل به ویژه مناطق گردشگری به خود جلب می كند حضور جمعیت كثیری از افغان ها است.

به گزارش کاسپین24| شاید اولین چیزی كه نگاه یك مسافر و یا عابر را در روستاهای بخش لاریجان شهرستان آمل به ویژه مناطق گردشگری به خود جلب می كند حضور جمعیت كثیری از افغان ها است كه با لباس و ظاهری متفاوت از سایر شهروندان در روستاها حضور می یابند.

امروزه بعد از سه دهه حضور اتباع افغان در جامعه ایرانی مشكلات ناشی از آن در ابعاد مختلف زناشویی و ازدواج، اشتغال، فرهنگ، مذهب،آداب و رسوم، فرزندآوری و امنیتی خود را نشان داده است.

انتقال بیماری های واگیردار،ازدواج بی هویت،چالش های تحصیل فرزندان،هویت جعلی،سنت شكنی و پایبند نبودن به آیین های مذهبی،ایجاد نزاع،فروش مواد مخدر،جاسوسی،اشغال فرصت های شغلی،بهداشت،رفتارهای پر خطر جنسی و... همه از تبعات حضور افاغنه در كشور است كه می توان از آن به آتش در زیر خاكستر تعبیر كرد،آنچنانكه امروزه مسئولان و كارشناسان این حوزه نیز به این نتیجه رسیده و هشدارهای لازم را می دهند، اما نبود عزم جدی در راستای برخود با این معضل در استان مازندران که حتی حضور 1 افغانی نیز بر خلاف بسیاری از استان ها ممنوع است،مشکلات عدیده ای را در بخش لاریجان شهرستان آمل به وجود آورده است.

در این اینفوگرافیک به بخشی از آسیب ها و تهدید های،حضور افاغنه در منطقه لاریجان اشاره شده است.