۱۲:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲۰
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در آمل:

آشفتگی در بازار مرغ نتیجه سوءمدیریت است

آشفتگی در بازار مرغ نتیجه سوءمدیریت است

ساداتی نژاد گفت: بازار مرغ و تخم مرغ به دلیل سوءمدیریت‌ها آشفته شده است.

به گزارش کاسپین24 | سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی مشکلات‌ طیور مازندران در سالن‌ همایش دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی آمل ،گفت: در حوزه قانون‌گذاری هیچ مشکلی وجود ندارد و آنچه سبب بروز مشکل شده در حوزه اجرا و تصمیم گیری است.

او افزود: کمیسیون کشاورزی به منظور برطرف کردن کمبود نهاده‌های دامی در آبان ماه از بانک مرکزی خواست خرید اعتباری انجام دهد، اما این تصمیم در اسفندماه و با چهار ماه تاخیر تصویب شد که نتیجه آن آشفتگی بازار و صف‌های طولانی بود.

ساداتی نژاد نبود وحدت فرماندهی را از مشکلات حوزه نظارت دانست و ادامه داد: وزیر جهاد در کمیسیون کشاورزی مشکل آشفتگی در بازار مرغ را ناشی از شبکه نادرست توزیع و وزیر صمت آن را ناشی از مشکلات تولید می‌داند به همین خاطر به نظر می‌رسد باید وحدت فرماندهی در این بخش وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با هدف ساماندهی بازار محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره را باید مدیریت کند.

او یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی را سرمایه‌گذاریاندک در این حوزه دانست و گفت: متاسفانه دولت در ۴۰ سال گذشته در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کمی داشته است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون کشاورزی به عنوان صدای کشاورزان کشور تلاش کرده اند، جایگاه این بخش به عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی کشور به جایگاه واقعی اش برگردد، گفت: برای رفع مشکلات صنعت طیور قانونی با عنوان پشتیبانی و رفع موانع تولید در ۱۴ ماده طرحی شده است که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بخشی از این طرح را اصلاح قیمت گذاری و حل مشکلات این صنعت در بازار دانست و ادامه داد: قیمت گذاری‌های دستوری منسوخ شده است و قیمت واقعی محصول با حضور تولیدکنندگان باید تعیین شود.

او با اشاره به اینکه مازندران و آمل یکی از ستون‌های محوری در امنیت غذایی کشور هستند، گفت: مازندران جایگاه ویژه‌ای در این بخش دارد و وظیفه دولت و مسئولان نیز حمایت ویژه از فعالان صنعت طیور این استان است.


منبع: باشگاه خبرنگاران