۱۴:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۷
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

آغاز امتحان نهایی حضوری دانش آموزان در روز‌های پرخطر کرونایی

آغاز امتحان نهایی حضوری دانش آموزان در روز‌های پرخطر کرونایی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم از امروز شنبه ۱۷ خرداد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش کاسپین24|اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا امتحانات پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم به صورت نهایی و حضوری می‌شود.

او افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱۷ خرداد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

نظری گفت: این امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۳۳ شهرستان و منطقه و در ۲۷۸ حوزه برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: ۲۵ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم حضور دارند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر نظام جدید و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نظام قدیم هستند.

او گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظام جدید و قدیم تا تا ۱۶ تیر ماه امسال ادامه دارد.

نظری افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، دانش آموزان موظف هستند همراه با ماسک و دستکش یک ساعت قبل از شروع امتحانات در حوزه امتحانی حضور پیدا کنند و در محل استقرار خود قرار گیرند.

او گفت: با توجه به هماهنگی با شبکه بهداشت، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و با استقرار ناظران بهداشتی بعد از پایان هر آزمون محل‌های برگزاری ضدعفونی شده و اگر دانش آموزی دارای بیماری خاصی باشد، جدا از دانش آموزان دیگر در حوزه از او امتحان گرفته می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: از تجمع دانش آموزان در حیاط جلوگیری می‌شود و آن‌ها پس ازپایان امتحان با رعایت فاصله گذاری محل حوزه امتحانی را ترک می‌کنند.

او گفت: امتحانات در پایه در پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری و ارزشیابی پایانی صورت می‌گیرد.

نجوه برگزاری امتحانات پایه نهم در مدارس مازندران

او با بیان اینکه امتحانات پایه نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: آزمون پایه نهم با مصوبه شورای مدرسه و درون مدرسه‌ای برگزار می‌شود و امتحان هماهنگ در پایه نهم نداریم.

نظری گفت: فرآیند آزمون از ۱۰ تا ۳۰ خرداد باید به پایان برسد و در هفته اول تیر ماه اعلام نتیجه صورت گیرد و نمرات کتبی دانش آموزان باید در سامانه هدایت تحصیلی ثبت شود تا نمونه برگ هدایت تحصیلی صادر شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: دریافت برگ هدایت تحصیلی غیر حضوری است و خانواده‌ها می‌توانند از سامانه همگام دانش آموزی و شبکه شاد نمونه برگ‌ها را دریافت کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان