۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۵

آغاز جنگ ستارگان از امروز در بلگراد

آغاز جنگ ستارگان از امروز در بلگراد

سوت آغاز مسابقات جهانی کشتی ظهر امروز به صدا در آمد و ۴ کشتی گیر مازندرانی در روز اول رقابت‌ها به روی تشک رفتند.

به گزارش کاسپین24 | بالاخره انتظارها به سر رسید و سالن 20 هزار نفری اشتارک آرنا در شهر بلگراد کشور صربستان از امروز میزبان مبارزه‌های ستاره‌های کشتی جهان است.

در حالی که دیروز مراسم قرعه‌کشی این رویداد برگزار شد و تمامی آزادکاران رقبای خود را شناختند، از ظهر امروز رقابت‌های 4 وزن 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم آغاز شد؛ جایی که برای ایران رضا اطری، امیرمحمد یزدانی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع روی تشک می‌روند.

این چهار کشتی‌گیر که همگی سابقه حضور در فینال مسابقات جهانی را داشته‌اند، جزء شانس‌های کسب مدال طلا برای ایران به حساب می‌آیند؛ البته که کار یزدانی و زارع با توجه به رقبای سرشناس و قرار داشتن در اوزان المپیکی سخت‌تر هم خواهد بود. 

در ادامه به صورت لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان همراه شما خواهیم بود:

61 کیلوگرم:

در این وزن 27 نفر حضور دارند، رضا اطری در دور اول استراحت می‌کند. حریف وی در دور دوم برنده مبارزه میان کودای اوگاوا از ژاپن و نماینده رژیم صهیونیستی است.

با شکست کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی، رضا اطری در‌ دور دوم‌ در اولین کشتی خود باید مقابل اوگاوا از ژاپن قرار بگیرد. او با شکست این‌ حریف‌ ژاپنی می‌تواند خیال خودش را بابت روبرو نشدن با قرعه نحس راحت کند.

رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 (اخطار 30 ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد. در اين كشتى هيچ امتياز فنى رد و بدل نشد و اطرى به آب و آتش زد، اما فقط به خاطر دادن امتياز آخر شكست خورد. به نظر مى‌رسد حذف او با توجه به شرايط جدول قطعي است.

در وزن 61 کیلوگرم، رضا اطری با توجه به شکست حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، از دور رقابت ها کنار رفت تا اولین حذف شده ایران لقب بگیرد.

70 کیلوگرم:

در این وزن که 30 نفر شرکت کرده‌اند، امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان رفت.

او با ارائه یک کشتی برتر نسبت به حریف خود و اجرای فنون متنوع توانست قبل‌ از پایان ۶ دقیقه وقت قانونی، کشتی را ۱۱ بر یک به سود خود به پایان ببرد.

یزدانی بعد از غلبه بر این حریف، در دور دوم با برنده مبارز میان ماگومد خانیف از آذربایجان و سنجر دوسجانوف از قزاقستان پیکار می‌کند.

امیرمحمد یزدانی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

امیر محمد یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار به مصاف رمضان رمضان‌اف کشتی‌گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان می‌رود.

86 کیلوگرم: 

در این وزن که مسابقات آن با حضور 48 کشتی گیر برگزار می شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با لاورنس از استرالیا مبارزه می کند. دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در طرف جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرور نخواهد شد.

در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جایدن لاورنس از استرالیا را پيش رو داشت. با اينكه حريف استراليايى سعي مى‌كرد با فاصله گرفتن از يزدانى او را خلع سلاح كند. با اين حال بعد از گذشت دقايقى موتور يزدانى روشن شد و در حالى كه با نتیجه 8 بر 2 پيش بود، با ضربه فنی حريفش را شكست داد.

ديويد تيلور به عجيب ترين شكل ممكن كار خود را استارت زد و در ١٥ ثانيه حريف مراكشى را ضربه كرد تا خيلى به زحمت نيفتد.

حسن یزدانی در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. يزدانى در همان سه دقيقه اول با خاك كردن حريف و اجراى چند بارانداز كار حريف را يكسره كرد و اجازه خودنمايى به حريف مغول نداد.

125 کیلوگرم: 

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. او در اين مبارزه كاملا مطمئن كشتي گرفت و در لحظات آخر دو امتياز به حريف داد.

طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک، در گروه زارع قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد.

امیرحسین زارع در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با دانیل لیگتی از مجارستان مبارزه می‌کند.

علیرضا دبیر با وجود عمل جراحی‌ای که روی هر دو پای خود انجام داده، مثل سال‌های قبلی در محل رقابت‌ها حاضر است و از نزدیک همه چیز را تحت نظر دارد.

در همان دقایق ابتدایی شروع مسابقات جهانی بلگراد، در وزن ۷۰ کیلوگرم اوگنی ژربائف از روسیه با قبول شکست مقابل نماینده ژاپن، شوک بزرگی را به گاتسالوف و تیمش وارد کرد.

علیرضا حیدری، یکی از قهرمانان بزرگ و نامی کشتی آزاد ایران، در سالن اشتارک آرنای شهر بلگراد محل برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی حضور یافت و با عليرضا دبير و ساير اعضاى تيم ملى ديدار و گفت‌وگو كرد.


منبع : ورزش 3