۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱

آغاز عملیات تخریب واحدهای مسکونی غیرمجاز در پالم پلازای عباس آباد

آغاز عملیات تخریب واحدهای مسکونی غیرمجاز در پالم پلازای عباس آباد

حکم تخریب ۲۴ واحد مسکونی لوکس که به صورت غیر مجاز در شهرک پالم پلازای عباس آباد ساخته شده بود، آغاز گردید.

به گزارش کاسپین24 | رئیس کل دادگستری مازندران گفت: به موجب احکام قطعی صادره امروز یکشنبه اول بهمن ماه، عملیات اجرای حکم تخریب ۲۴ واحد مسکونی لوکس که به صورت غیر مجاز در شهرک پالم پلازای کلارآباد ساخته شده بود آغاز گردید و تا اجرای کامل حکم در روزهای آینده این عملیات ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام اکبری افزود: افرادی که این زمین ۹ هکتاری را مورد استفاده قرار دادند مجاز به احداث بنا در ۲۰ درصد آن بودند اما از آن میزان تجاوز کرده و ساخت و ساز غیرمجاز انجام دادند.

او گفت: با شکایات و طرح دعاوی و طرح موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، بسیاری از این پرونده ها در نهایت به نتیجه رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با حکم دیوان عدالت اداری مقرر شد که آن بناهایی که خارج از ۲۰ درصد به صورت غیرمجاز ساخته شدند قلع و قمع شوند که امروز این حکم به مرحله اجرا درآمد.

حجت الاسلام اکبری افزود: دستگاه قضایی با افرادی که بدون رعایت مقررات و ضوابط اقدام به ساخت و سازغیرمجاز داشته باشند و همچنین دستگاه‌هایی که بدون رعایت مقررات با سوء استفاده از موقعیت شغلی، عدم نظارت صحیح و روابط ناسالم اداری نسبت به صدور مجوز، خارج از مقررات صادر کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

او تاکید کرد: هموطنان گرامی حتماً قبل از هرگونه خریداری ملک و عملیات ساخت و ساز، استعلام‌های لازم را از مراجع مربوطه دریافت و ضوابط و مقررات ساخت و ساز را به صورت دقیق رعایت کنند که در ادامه با خسارت هنگفت مواجه نشوند.



منبع : خبرگزاری صدا وسیما