۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۲۵
بازدید ژرمن‌ها از بندر نوشهر؛

آمادگی کنسرسیوم آلمانی برای سرمایه‌گذاری در مازندران

آمادگی کنسرسیوم آلمانی برای سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از بازدید یک هیات آلمانی متشکل از مدیران ارشد حمل و نقل بین المللی اوراسیا از فرصت های اقتصادی بندر نوشهر باهدف اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سعید کیا کجوری روز پنجشنبه در دیدار با مدیران ارشد و نمایندگان حمل و نقل بین‌المللی اوراسیا از آلمان گفت : فرصت های سرمایه گذاری در محوطه و پسکرانه بندر نوشهر، از سرمایه‌گذاری در زمینه لجستیک کالا و صنایع تبدیلی تا ساخت انبارهای سرپوشیده چند منظوره، سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی را شامل می‌شود.

وی ضمن تشریح توانمندی‌ها، امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شو نده در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت انواع کالا، اظهار کرد : سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه‌گذاری، بر تسهیل امور و حمایت‌های همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران است.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد همکاری بیش از پیش ۲ طرف در راستای افزایش تبادلات بازرگانی و ترانزیت به ویژه در مسیر کریدور شمال-جنوب و همچنین سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مورد علاقه باشیم.

استاندار مازندران هم پیش از این در گزارشی به رسانه ها اعلام کرد توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اوراسیا مهم ترین راهبرد این دولت جهادی بوده و تمام سعی و تلاش آن است بتوانیم با دیپلماسی قوی و سازنده افزون بر رونق بخشی اقتصادی استان همچنین گام های موثری در حوزه رفع موانع صادرات و واردات از کشورهای این حوزه جغرافیایی برداریم.

سید محمود حسینی پور نوری افزود : دیپلماسی اقتصادی راهی سازنده در جهت افزایش رشد و شکوفایی اقتصادی و مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های اقتصادی است، و بنابراین بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی شدن ظرفیت‌های استان با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند منجر به شتاب بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران توسط بخش خصوصی شود.

مجمع اقتصادی اوراسیا یک مجمع اقتصادی میان گروهی از کشورهای آسیایی و اروپایی است. این مجمع از ۱۰ اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز به‌کار کرد. در مجمع اقتصادی اوراسیا کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ارمنستان و ایران عضویت دارند.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقصتادی نوشهر و فریدونکنار است.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن برخوردار است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان اولین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.


منبع : ایرنا