۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۷
استاندار مازندران:

آمار جمعیت تحصیل‌کرده بیکار در مازندران زیاد است

آمار جمعیت تحصیل‌کرده بیکار در مازندران زیاد است

استاندار مازندران با اشاره به آمار بالای جمعیت بدون انگیزه و تحصیلکرده بیکار در این استان خواستار هدایت جوانان به سمت کار و تولید شد.

به گزارش کاسپین24 | آیین تجلیل از این معلمان که در برنامه‌های علمی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری حائز رتبه‌های برتر شدند، در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور در آیین تجلیل از معلمان نمونه و منتخب استان در سخنانی افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه، نیازمند تحول بزرگ در جامعه آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان این که، از بگو مگو های بی جهت و بی دیلی که ناشی از توطئه دشمنان است باید دوری کنیم، اظهار داشت: بزرگترین دغدغه معلمان باید تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص، مومن، متعهد و انقلابی باشد تا بتوانند در آینده ایران اسلامی تاثیرگذار باشند.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: امروزه آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از شاخص های مهم و اثرگذار عملکرد مطلوبی داشته است و با استعدادهایی که در مازندران وجود دارد به طور قطع می توانیم در بسیاری از شاخص ها رشد کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تو اند به بزرگترین مولفه تغییر در استان تبدیل شود، بیان کرد: ارتقای بهره وری از بزرگترین اهداف ما در استان است و نقش آموزش و پرورش برای تحقق این مهم محوری است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در جامعه امروز توسعه با آموزش و پرورش گره خورده است، افزود: لازمه دستیابی به توسعه پایدار، سرمایه گذاری بیشتر در دستگاه تعلیم و تربیت است.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران در مسیر توسعه است و جایگاه آموزش و پرورش در این مسیر باید ترسیم شود، گفت: نقش دستگاه تعلیم و تربیت برای ایجاد تحول در بخش های مختلف محوری است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری، گفت: دیدگاه عمیق و راهبردی که رهبری برای آموزش و پرورش ترسیم کرده اند می تواند در آینده ایران اسلامی تحولات بسیار بزرگی را رقم بزند. استاندار مازندران: بزرگترین دغدغه معلمان باید تربیت نیروی انسانی متخصص و مومن باشد

وی گفت: آموزش و پرورش مازندران باید برای اجرایی کردن فرامین رهبری در برش استانی کارگروهی را راه اندازی کند تا از فرصت ها بیشترین استفاده را ببریم.

استاندار مازندران افزود: واکاوی سخنان رهبری با برش های استانی بهتر جواب خواهد داد و باید ببینیم نیازهای استان برای آینده چیست.

حسینی پور افزود: آموزش و پرورش باید افق ۲۰ ساله مازندران را با همکاری دیگر دستگاه اجرایی بررسی کند و متناسب با آن نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص اقدام کنو.

وی گفت: فاصله بین نیازهای مازندران و خروجی آموزش و پرورش باید به طور دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این‌که، آمار جمعیت بدون انگیزه در مازندران بالاست، اضافه کرد: باید جوانان را به سمت و سوی کار و تولید هدایت کنیم و آموزش و پرورش موثرترین نهادی است که می تواند در تبیین و تغییر رفتار اجتماعی اثرگذار باشد.

استاندار مازندران بیان کرد: سیاست زدگی را وارد آموزش و پرورش کردیم و اجازه ندادیم تا معلمان ما براساس چارچوب های فکری نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص اقدام کنند.

استاندار مازندران: بزرگترین دغدغه معلمان باید تربیت نیروی انسانی متخصص و مومن باشد

استاندار مازندران افزود: بسیاری از جوانان تحصیلکرده به دنبال شغل اداری هستند در حالی که مراکز دانش بنیان و استارت تاپ ها اکنون به کانونی برای اشتغالزایی تبدیل شده اند و می توانند در این بخش کمک حال باشند.

حسینی پور گفت: کشورمان امروز نیاز به نیروی جوان و تحصیل کرده ای دارد که با ورود به بازار، تقش خود را ایفا کنند و تا زمانی که در ساختار فعلی و فکر جوانان تحصیلکرده تغییری ایجاد نشود، دستیابی به توسعه پایدار امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: جوانان تحصیلکرده بیکار زیادی در مازندران هستند که فقط بدنبال شغل اداری هستند و این یک ضعف بزرگ است.

۱۲۵ معلم منتخب و نمونه مازندران امروز یکشنبه طی آی ینی با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، استاندار و شماری دیگر از مسئولان دستگاه های اجرایی تجلیل شدند.


منبع : ایرنا