۱۲:۲۹ ۱۴۰۰/۷/۶

آموزش حضوری بدون جایگزین

آموزش حضوری بدون جایگزین

معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت: هیچ چیزی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند و آموزش حضوری جایگزین ندارد.

به گزارش کاسپین24 | بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت: با ورود ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته به کشور، آسیب‌های زیاد آموزشی به وجود آمد و مهمترین آسیب آن در بحث آموزش، تعطیلی مدارس بود که معلمان ما با تولید محتوا و آموزش غیرحضوری، چالش به وجود آمده را تبدیل به فرصت کرده و توانستند فرایند آموزش را ادامه دهند.

او عملکرد آموزش و پرورش استان در آموزش مجازی را قابل قبول خواند و افزود: مطمئنا هیچ نوع آموزشی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت و فضای مجازی شکاف خیلی زیادی را بین دانش آموزان مدارس مناطق محروم و برخودار ایجاد کرده است.

منصورکیایی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: همه دستگاه‌ها امسال کمک کردند تا مدارس باز شود، در مازندران ۱۱۳۰ مدرسه داریم که زیر صد نفر دانش آموز دارند، ۲۰۲ مدرسه در مناطق عشایری و ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم بوده که با توجه به تعداد کم دانش آموزان در کلاس درسی خود می توانند به صورت حضوری آغاز به کار کنند.

او افزود: برای مدارس پر جمعیت نیز برنامه ریزی شود و مدیران محترم با همکاری شورای مدرسه واقناع سازی اولیا با برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده بستر لازم جهت حضور دانش آموزان را فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی مازندران در پایان درخصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان، گفت واکسیناسیون فرهنگیان استان در مراحل پایانی است و برای دانش آموزان پایه دوازدهم، رانندگان سرویس مدارس و اولیا دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک انجام خواهد شد.


منبع : باشگاه خبرنگاران