۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۹

آموزش مهارتی تمامی افراد تحت پوشش نیرو‌های مسلح

آموزش مهارتی تمامی افراد تحت پوشش نیرو‌های مسلح

تمامی افراد تحت پوشش نیرو‌های مسلح کشور آموزش مهارتی را با تخفیف ۴۰ درصد فرا گیرند.

به گزارش کاسپین24 | یعغوب مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه وبیناری در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به آموزش مهارتی افراد تحت پوشش نیرو‌های مسلح در کشور، گفت: ظرفیت نیرو‌های مسلح در سطوح مختلف کشور برای آموزش مهارت که با تعامل دو دستگاه می‌توان محقق می‌شود بسیار بالا بوده و می‌توان از این ظرفیت به نحو بالایی در جهت مهارت آموزی بهره برد.

او افزود: اگر قرار است افراد بر موضع فعال و معیشت درست و با ثبات قرار گیرند، شرط آن پیش بینی چالش‌های پیش رو و آموزش فن و مهارت است.

یعغوب گفت:اگر آینده و نیاز زمان را درست پیش بینی شود خسارت ناشی از سرعت تکنولوژی و دگرگونی مشاغل به حداقل می‌رسد که بدون تردید نقش مهارت در این زمینه بسیار مهم است.

او افزود: اجرای قوانین الزام به فراگیری مهارت، با همکاری قرارگاه مهارت آموزی می‌تواند مهارت را در میان نیرو‌های کادر، سربازان وظیفه، بازنشستگان و خانواده‌های نیرو‌های مسلح به گونه‌ای گسترش دهد که با ایجاد زنجیره ملی جایگاه رفیعی برای مهارت آموزی ایجاد کند.

در این جلسه مقرر شد تمامی افراد تحت پوشش نیرو‌های مسلح اعم از نیرو‌های کادر، سربازان وظیفه، بازنشستگان و خانواده‌های نیرو‌های مسلح با مراجعه به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آموزش‌های مهارتی را با تخفیف ۴۰ درصد فرا گیرند.

۴۱۴۴۰۱ نفر از سربازان وظیفه پارسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.



منبع: باشگاه خبرنگاران