۱۲:۱۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
یک مسئول خبر داد:

آموزش ۱۷۴۵ نفر در دوره های آموزشی سرباز مهارت مازندران

آموزش ۱۷۴۵ نفر در دوره های آموزشی سرباز مهارت مازندران

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران از آموزش ۱۷۴۵ نفر در دوره های آموزشی سرباز مهارت استان خبر داد.

به گزارش کاسپین۲۴| محمدرضا ییلاقی درخصوص اجرای برنامه سرباز مهارت در استان مازندران گفت : پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت آموزش جوانان و بهینه‌سازی ایام مقدس سربازی و توانمندی جوانان کشور، دستگاه ورزش و جوانان اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح سرباز مهارت در استان کرده است که نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در دوران جوانی و سربازی، ضرورت توانمندسازی سربازان برای ورود به عرصه کار و زندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت : با همکاری معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان و جهاد دانشگاهی مازندران طرح مهارت آموزی سربازان استان مازندران اجرا شد و مجموعا در سه ماهه اردیبهشت ، خرداد و تیرماه سالجاری ۱۷۴۵ سرباز مهارت های مورد علاقه خود را در قالب طرح سرباز مهارت فراگرفتن و امیدواریم در صورت فراهم بودن شرایط، تا پایان سال ۵ هزار جوان دیگر را در قالب سرباز مهارت آموزش دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران افزود : آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوقی و سواد مالی و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه و فضای مجازی از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی سرباز مهارت محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به محدودیت هایی که به واسطه شیوع کرونا گریبانگیر موضوعات آموزش شده بیان کرد:به دلیل لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری آموزش‌ها به صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود.

ییلاقی در پایان تاکید کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، امر آموزش و مهارت آموزی جایگاه مهمی دارد و این مهم چه در مسائل فرهنگی و اجتماعی و چه در موضوع توسعه صنعتی و اقتصادی تاثیرگذار است.


منبع: ایسنا