۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۴

اتصال جنوب کشور به CIS با آزادراه ساری

اتصال جنوب کشور به CIS با آزادراه ساری

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: با اجرا شدن آزاد راه قائم‌شهر به ساری تا ۵ سال آینده جنوب ایران به کشورهای cis متصل می شود.

به گزارش کاسپین24 | کیوان مرادیان کوچکسرایی در حاشیه ر بازدید از آزادراه در حال ساخت قائم‌شهر به ساری با بیان اینکه با حمایت دولت سیزدهم اجرای این طرح عظیم ملی شتاب گرفته است، اظهار کرد: در پی بازدید چند هفته گذشته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، از آزادراه قائم‌شهر به ساری، شاهد آغاز عملیات ساخت این ابر پروژه مازندران هستیم.

وی حمایت ویژه از این طرح توسط همه مدیران و نمایندگان برای تسهیل در کار ساخت پروژه را ضروری دانست و افزود: در دولت آیت‌الله رئیسی، تمامی نقاط کشور تبدیل به کارگاه عمرانی شده است و آغاز ساخت آزادراه قائم‌شهر به ساری نیز نمونه بارز توجه دولت سیزدهم به زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه این پروژه اتصال کریدور شمال به جنوب است، یادآورشد: با اتمام این طرح ملی، جنوب ایران و آب‌های آزاد، به کشورهای آسیای میانه و cis متصل می‌شود.

مرادیان بندر امیرآباد را دروازه تجاری به سمت کشورهای شمال ایران و حتی غرب اروپا دانست و تصریح کرد: آزادراه قائم‌شهر به ساری ۵ ساله ساخته خواهد شد که با بهره برداری آن، مسیر رسیدن به امیرآباد یعنی دروازه تجاری شمال ایران هموار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه فقط برای توسعه مازندران نیست بلکه توسعه راه استان گلستان نیز می‌باشد، خاطرنشان کرد: البته در اجرای آزادراه فقط به آزادراه قائم‌شهر به ساری قانع نیستیم و اجرایی شدن آزادراه قائم‌شهر به آمل و از آمل به چالوس به رامسر را نیز خواستاریم تا هر ۳ استان شمالی کشور قلب تپنده اقتصادی در منطقه شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین اعتبار ساخت این ابر پروژه مشکلی ندارد و رایزنی‌های لازم آغاز شده است، گفت: ساخت این آزادراه، شهرهای شرقی مازندران را از کلاف سردرگم ترافیک نیز نجات خواهد داد.


منبع : مهر