۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۹
معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران خبر داد؛

اجرای تعهدات،ملاک تخصیص اعتبارات به هیات‌های ورزشی

اجرای تعهدات،ملاک تخصیص اعتبارات به هیات‌های ورزشی

بریمانی گفت: ملاک تخصیص اعتبارات به هیات‌های ورزشی بر اساس اجرای برنامه‌ها و تعهداتی است که در تفاهم آنها با اداره کل ورزش و جوانان ذکر شده است.

به گزارش کاسپین24 | بریمانی معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران در نشست مشترک مسئولان هیات شنای شهرستان‌ها و استان مازندران پیرامون لزوم برنامه محوری هیات‌های ورزشی، گفت: اداره کل در سال ۱۴۰۰ از همه هیات‌های ورزشی برنامه عملیاتی می‌خواهد و ملاک ارزیابی و تخصیص اعتبارات نیز بر اساس اجرای برنامه‌ها و تعهداتی است که هیات‌های ورزشی در تفاهم بین اداره کل و هیات‌ها ذکر شده است.

او همچنین از طرح درجه بندی و نرخ بندی اماکن ورزشی و همچنین استخر‌ها در استان خبر داد و افزود: در این طرح باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و استخر‌ها بر اساس نوع و کیفیت خدمات و موقعیت جغرافیایی درجه بندی و نرخنامه ارائه خدمات نیز تهیه و در اختیار استفاده کنندگان قرار خواهد گرفت.

بریمانی در خصوص وضعیت شنای استان و سطح انتظار از این رشته پایه و با اهمیت، گفت: در سال‌های اخیر و در بعد قهرمانی رشته شنا به مانند سایر رشته‌های مدال آور، مسئولان ورزش استان را ارضا نکرده و انتظار داریم که شنا نیز به جرگه رشته‌های مدعی در کشور بپیوندد.

نبود بانک اطلاعات جامع معضلی برای برنامه ریزی

سیدمهرداد یعقوبی سرپرست هیات شنای استان هم در این نشست،گفت: مازندران قهرمان پرور در همه رشته‌ها گل سرسبد ورزش کشور است و در شنا نیز با توجه به مواهب طبیعی مانند دریا و سد‌ها و به ویژه استخر‌های فراوان و بالاخص داشتن منابع انسانی غنی از جمله قهرمانان، مربیان، داوران و پیشکسوتان شنا، این پتانسیل وجود دارد که در همه زمینه‌های قهرمانی، آموزش و توسعه سخت افزاری در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او از نبود بانک اطلاعات جامع سخت افزاری و منابع انسانی به عنوان یک معضل در زمینه برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم مناسب یاد کرد و افزود: یکی از اولویت‌های کاری هیات در این مدت کم تشکیل بانک‌های اطلاعاتی استخر‌ها، مربیان، داوران، قهرمانان، پیشکسوتان و پایگاه‌های آب‌های آزاد در استان است که با تکمیل شدن این بانک اطلاعاتی می‌توان برای توسعه همه جانبه شنا به درستی برنامه ریزی و هدف گزاری کرد.

یعقوبی شنای مازندران را از لحاظ منابع انسانی یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور برشمرد و گفت: در سراسر شهر‌های استان مازندران دلسوختگانی از جامعه شنا وجود دارند که سرمایه گرانبهای شنای استان محسوب می‌شوند از مربیانی که عاشقانه در حال تمرین شناگران هستند و چه از نخبگان و قهرمانانی که با عشق و علاقه تمرین می‌کنند تا نام مازندران در ایران و جهان بدرخشد؛ و اولویت جلب اعتماد و ساماندهی این سرمایه‌های بی نظیر است تا شبکه‌ای متحد و همدل از همه‌ی این عزیزان تشکیل گردد که رمز موفقیت در همین همدلی و وحدت است.

سرپرست هیات شنای استان از اجرای طرح استعداد یابی جامع در همه شهرستان ها، توجه ویژه به توانمندسازی و آموزش و به روزرسانی علوم و دانش مربیان و داوران، اجرای مسابقات و جشنواره‌های همگانی برای همگانی نمودن شنا به ویژه در بین کودکان و دانش آموزان، استفاده از ظرفیت نهاد‌های دولتی مانند بسیج و آموزش و پرورش و بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد، تعامل و ارتباط با دانشگاه‌ها در راستای تحقیق و پژوهش‌های علمی در زمینه راه‌های توسعه همه جانبه شنا در استان، ارتقاء تعداد ورزشکاران سازمان یافته، پیگیری بازگشایی استخر‌ها و بویژه تخصیص حداقل ۳ استخر در استان بعنوان مراکز پایگاه تمرینی تیم‌های منتخب استانی به عنوان بخش‌های دیگر از برنامه‌های در حال پیگیری این هیات خبر داد.

او افزود: یک دوره بازآموزی شنا درجه ۳ به صورت آنلاین در چند روز گذشته توسط این هیات با حضور ۱۲ مربی برگزار شد و برنامه‌های متنوع آموزشی و بازآموزی در بخش داوران و مربیان در دستور کارهیات قرار دارد و برنامه‌های اجرایی در دو بخش استخری و آب‌های آزاد نیز تدوین گردیده است که قطعا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سال اجرا خواهد شد.

او در پایان از همه اعضای جلسه خواست تا کمک کنیم با رعایت اخلاق در ورزش و ترویج منش پهلوانی و وحدت و همدلی و پرهیز از حاشیه با برنامه و پشتکار شنای مازندران را به جایگاه واقعی خود در سطح کشور برسانیم.



منبع: باشگاه خبرنگاران