۱۷:۴۷ ۱۴۰۰/۸/۸

ارسال روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ از مازندران به تهران

ارسال روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ از مازندران به تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارسال روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ در این استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | عزیزاله شهیدی فر در جمع خبرنگاران، که در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، با اشاره اینکه مازندران نگین کشاورزی کشور است اظهار کرد: ۹۰ درصد مرکبات صادراتی از مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مسیر بخش کشاورزی استان در حوزه مکانیزاسیون قابل تقدیر است، گفت: ۹۵ درصد برداشت برنج، گندم و نشای مکانیزه ۷۰ درصد شالیزارها نشان از توسعه مکانیزاسیون است و در این راستا به سمت پهبادها رفتیم که برای پرواز ۱۲۰ پهباد مجوز صادر شد و ۶۰ پهباد تاکنون فعال شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید استان ۷.۵ میلیون تن است و ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به مازندران است و باید ارزش افزوده را برای کشاورزان افزایش داد.

شهیدی فر با بیان اینکه رتبه اول کشاورزی را دارا هستیم، گفت: مازندران پایلوت تأمین مرغ و گوشت سفید پایتخت نیز است و روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ به پایتخت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران به دلیل تامین امنیت غذایی در بحث نظارت باید جدی تر عمل کند گفت:در مقوله صنعتی شدن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها در استان صورت گرفته و پروژه ۵۰ هکتاری گلخانه لیموترش در استان کلید خورد و سقف توسعه آن ۱۰۰ هکتار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ما نگران واردات نیستیم، زیرا واردات باید با ارز نیمایی انجام شود و ارز یارانه ای حذف شده است.

شهیدی فر ادامه داد: در زمینه مقابله با مگس مدیترانه، شاهد اقدامات ارزشمندی بودیم و کمترین آسیب در مرکبات و نارنگی‌ها ایجاد شده است.


منبع : ایسنا