۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳

ازبسته بودن مسیرصعودتاعملیات نجات کوهنوردایتالیایی درارتفاعات دماوند

ازبسته بودن مسیرصعودتاعملیات نجات کوهنوردایتالیایی درارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاع 3 هزار و 600 متری قله دماوند خبر داد

به گزارش کاسپین۲۴| جمشید نیکزاد از نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۰ متری قله دماوند خبر داد و اظهار کرد: در پی تماس و درخواست کمک با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی برسرمازدگی و گم شدن در مسیر قله، بلافاصله تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شد، افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم، وی را منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بیان کرد: جوان ۲۹ ساله ایتالیایی به نام آلبرت زونی که مدتی است به عنوان گردشگر در کشور ایران حضور دارد دیروز جهت صعود به دماوند وارد منطقه لاریجان و شهر رینه شد و با توجه به این که مسیرهای اصلی مختلف صعود به سمت قله دماوند بسته بود از یک مسیر فرعی به سمت قله حرکت کرده و حوالی ساعت ۲۲ شب دچار سرمازدگی شده و مسیررا گم می‌کند.

نیکزاد ادامه داد: پس از درخواست امداد این کوهنورد از سامانه ۱۱۲ تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعزام و حوالی ساعت ۲ بامداد به فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و وی را صحیح و سالم به پایین قله منتقل کردند.

وی تصریح کرد: این کوهنورد پس از نجات از این حادثه، با توجه به اینکه مسیرهای صعود به قله بسته بود اما تیم های امداد و نجات به وظایف خود عمل کرده و بلافاصله برای نجات‌شان وارد منطقه شدند؛ از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: در حدود ساعت ۵ صبح امروز و پس از صورتجلسه در پاسگاه رینه، کوهنورد ایتالیایی تحویل فدراسیون کوهنوردی در رینه شد.

منبع:فارس