۱۶:۴۷ ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

استاندار بر رفع گره ترافیکی جاده‌های مازندران تا قبل از سفرهای نوروزی تاکید کرد

استاندار بر رفع گره ترافیکی جاده‌های مازندران تا قبل از سفرهای نوروزی تاکید کرد

استاندار مازندران بر ضرورت رفع گروه ترافیکی جاده‌های استان تا پیش از آغاز سفرهای نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد و گفت : ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق موانع رفع و با ترافیک ۱۰ ساله محورهای مواصلاتی مازندران خداحافظی شود. ‎

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور روز سه شنبه در جلسه بررسی موضوع مدیریت حمل و نقل و ترافیک محورهای مواصلاتی تهران، البرز و مازندران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ که با حضورجانشین رئیس پلیس راهور ناجا و معاون راهداری کشور برگزار شد ، افزود : توقع مردم از متولیان برقراری نظم و رفع ترافیک های طولانی است.

نماینده عالی دولت در استان در این نشست که معاونین عمرانی استانداری ها، روسای پلیس راهور، مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سه استان و برخی مدیران و مسئولین این حوزه حضور داشتند ، گفت : باوجود تمام تلاش های مجاهدانه در سال های گذشته اما همچنان در راه‌ها شاهد مسائل ترافیکی هستیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مشکلات بسیار بزرگ حل شده است و نمی توانیم باور کنیم که این مشکل ترافیک در راه های مواصلاتی قابل حل نیست، تاکید کرد: نباید آرامش و امنیت مردم پشت ترافیک های ۱۰ ساعته سلب شود .

استاندار مازندران با بیان اینکه کشورهای پیشرفته از سال‌های قبل ترافیک را توسط نرم‌افزار مدیریت می‌کنند،‌ تاکید کرد: باید از نگاه سنتی مدیریت به سمت مدیریت هوشمند برویم.

وی با بیان این که جاده های مازندران از پرترددترین جاده‌های کشور است، گفت : مهم ترین مساله در جاده ها ترافیک است، عدم رفع این مشکل نارضایتی شدید مردم را از مدیریت در پی دارد .

حسینی پور با بیان اینکه زمان برای مردم مهم است، تاکید کرد: فرماندهی مدیریت ترافیک باید مشخص تا ترک فعل ها روشن شود .

مدیریت سیستمی ترافیک

وی افزود : با توجه به نقش منحصر به فرد و ممتازی که نیروی انتظامی در کنترل ترافیک دارد محوریت کار باید نیروی انتظامی باشد، همیشه دستگاه‌ها باید در این راستا، پیرو این مجموعه باشند.

حسینی پور با بیان اینکه بحث مدیریت سیستمی کنترل ترافیک به امسال نمی‌رسد، اظهار کرد: در این رابطه نیازمند دوربین‌ها هستیم که باید در جاده های استان نصب شود.

وی افزود : در بحث محدودیت‌های ترافیکی بخشی از مردم آسیب می‌بینند ولی ما نباید منافع عمومی را فدای منافع بخش معدودی کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ما مهم تر از مسئولیت های دیگر ماست، گفت: امیدوارم با به کارگیری تجربیات و همه توان و نگاه های نو در مساله ترافیک بتوان امسال بخش زیادی از این مشکل بزرگ را حل کنیم.

این چندمین بار طی کمتر از سه ماه گذشته است که استاندار جدید مازندران بر ضرورت رفع مشکل ترافیکی جاده های استان تاکید می کند.

حسینی پور پیش از این در جلسه معارفه اش هم این موضوع را برجسته کرده و خواستار چاره اندیشی فوری برای ترافیک جاده های مازندران شده و تاکید کرده بود که پشت ترافیک مانده بیش از ۱۰ ساعته شهروندان در جاده های مازندران برازنده استان و کشور نیست.

استاندار مازندران اول آذر ماه امسال هم در آیین آغاز رزمایش طرح زمستانی نیروی انتظامی ، راهداری ، اورژانس و هلال احمر استان هم از وضعیت ترافیکی جاده های مازندران انتقاد کرده و گفته بود : امکاناتی که اکنون در حوزه ایجاد امنیت راه های استان وجود دارد اصلا پاسخگوی نیاز ملی نیست ، ترافیک جاده های استان روان نیست و مردم کشور که در طول سال با هدف استراحت و تفریح به این خطه سفر می کنند باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت در ترافیک بمانند.

هشدارها و تاکیدات استاندار جدید مازندران در باره حل معضل ترافیک جاده های مازندران سبب شد تا دهم آذر ماه مسوولان راه و شهرسازی اعلام کنند که برای حل معضل ترافیک جاده هراز جاده جایگزین این محور برای استفاده در موارد اضطراری و ایام پرترافیک آماده تردد شده است.


منبع : ایرنا