۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۹

استفاده از130 هکتار زمین دولتی برای ساخت مسکن ملی

استفاده از130 هکتار زمین دولتی برای ساخت مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : ۱۳0 هکتار زمین دولتی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار حوزه مسکن قرار گرفته است.

به گزارش کاسپین24 | دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت منازل مسکونی متقاضیان این طرح اختصاص یافته است.

او افزود: ۲۳۰ هکتار زمین برای ساخت ۴ شهرک نیز آماده شده که اسناد آن هفته جاری در سازمان ملی مسکن بررسی و برای تایید نهایی به شورای عالی معماری ارسال می‌شود.

دیوسالار گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود و با آورده‌ای که متقاضیان دارند واحد مسکونی ساخته و تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعداد متقاضیان مازندرانی در طرح مسکن ملی را ۱۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۵۰ نفر وارد چرخه ساخت مسکن می‌شوند.

او افزود: سهمیه مازندران برای ساخت مسکن ملی ۱۵۵ هزار واحد است که طی ۴ سال فعالیت دولت ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز از جمله راهبرد‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: پروانه ساختمانی برای ۳۹۰۰ واحد مسکونی که در بافت فرسوده قرار داشتند از شهرداری گرفته شده است.

دیوسالار گفت: نوسازی و مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: سهم مازندران در بازسازی بافت‌های فرسوده حدود ۷ هزار واحد مسکونی است که به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شد این میزان به ۱۵ هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: احیای بافت‌های فرسوده شهری علاوه بر افزایش سطح زندگی مردم برخی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی را نیز بر طرف می‌کند.

بر اساس برخی آمار‌ها ۴۰۰ هزار مازندرانی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند


منبع: باشگاه خبرنگاران