۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۲

استمرار پرچمداری مازندران در کشتی ایران

استمرار پرچمداری مازندران در کشتی ایران

کشتی‌گیران مازندران با کسب ۱۹ عنوان برتر چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی و همچنین در اختیار داشتن بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تیم‌های ملی کشتی همچنان پرچمدار کشتی ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش کاسپین24 | کسب پنج سهمیه المپیک از ۱۱ سهمیه آزاد و فرنگی ایران برای حضور در المپیک توکیو، دعوت از ۱۲ کشتی‌گیر مازندرانی به مرحله دوم اردوی تیم ملی جوانان، کسب ۱۹ عنوان از مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی، سهم ۷۰ درصدی مازندران از ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان، سهم ۴۰ درصدی از تیم ملی آزاد نوجوانان و حضور ۶۰ درصدی کشتی‌گیران این استان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد برای مسابقات جهانی نروژ که مهر امسال در اسلو برگزار می‌شود، بخشی از موفقیت‌های چشمگیر و پرتعداد کشتی‌گیران مازندران در هفته‌های اخیر است.

کشتی مازندران طی روزهای اخیر یک بار دیگر با درخشش کشتی‌گیران این استان کیفیت و پیشتازی خود در عرصه ورزش کشور و سهم بالای کشتی‌گیران این استان در افتخارآفرینی‌ها برای ایران در عرصه‌های جهانی را اثبات کرد.

رئیس هیات کشتی مازندران با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشتی‌گیران مازندرانی در رقابت‌های داخلی و خارجی و کسب سهمیه‌های المپیک برای ایران، گفت: دعوت از ۱۲ کشتی‌گیر مازندرانی به دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان یکی از فاکتورهای اثبات استمرار پرچمداری مازندران در کشتی ایران است که از روند مناسب پشتوانه‌سازی در کشتی مازندران نیز حکایت دارد.

عسگری محمدیان اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران اخیرا از ۳۰ کشتی‌گیر برای شرکت در مرحله دوم اردوی آماده‌سازی این تیم ملی که سوم تا ۱۴ خرداد در اردوگاه شهید باهنر ماهان کرمان آغاز می‌شود دعوت کرده که نام ۱۲ کشتی‌گیر جوان مازندرانی هم در بین دعوت‌شدگان دیده می‌شود.

وی افزود: مهدی ویسی و محمدعلی عموزاد در ۵۷ کیلوگرم، پیمان نعمتی و رحمان عموزاد در ۶۱ کیلوگرم، حسن عبادی و کیان محمودجانلو در ۶۵ کیلوگرم، عرفان الهی، علی‌اکبر فضلی و محمد بخشی در ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم و علیرضا اکبرپور در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی‌گیرانی هستند که به دعوت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان به این اردوی آماده‌سازی دعوت شدند. با توجه به تعدد مازندرانی‌های این مرحله از اردو، قرار شد که هیأت کشتی مازندران یک مربی نیز به اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان معرفی کند.

رئیس هیأت کشتی مازندران به درخشش کشتی‌گیران مازندرانی در چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی جام تختی نیز اشاره کرد و گفت: کشتی‌گیران مازندران در رشته‌های آزاد و فرنگی این مسابقات که ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به میزبانی تهران و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، ۱۹ رتبه کسب کردند. ۶ مقام قهرمانی، چهار نایب‌قهرمانی و پنج مقام سوم در کشتی آزاد و یک قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و دو مقام سومی در کشتی فرنگی حاصل تلاش و حضور کشتی‌گیران مازندرانی در چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی بود.

در پایان چهل‌ویکمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی رحمان عموزاد در ۶۱ کیلوگرم، ابوالفضل حاجی‌پور در ۶۵ کیلوگرم، محمدمهدی جعفری یگانه در ۷۰ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم و عباس فروتن در ۱۲۵ کیلوگرم رتبه‌های اول کشتی آزاد را کسب کردند. نادر حاج‌آقانیا در ۵۷ کیلوگرم، محمد رمضان‌پور در ۶۱ کیلوگرم، علی منصوری در ۸۶ کیلوگرم و احمد بذری در ۹۲ کیلوگرم روی سکوی دوم مسابقات ایستادند. امیر پرسته در ۵۷ کیلوگرم، پیمان نعمتی در ۶۱ کیلوگرم، کیان محمودجانلو در ۶۵ کیلوگرم، محمد بخشی در ۸۶ کیلوگرم و مهدی هاشمی در ۱۲۵ کیلوگرم نیز به مقام سوم این مسابقات رسیدند.

در رشته کشتی فرنگی چهل‌ویکمین دوره مسابقات جام بین‌المللی تختی نیز سجاد عباسپور در ۵۵ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد، یاسین یزدی در ۸۲ کیلوگرم نایب‌قهرمان شد و علی ارسلان در ۷۲ کیلوگرم و مرتضی القوسی در ۹۷ کیلوگرم به مقام سوم رسیدند.

محمدیان با اشاره به افتخارآفرینی کشتی‌گیران مازندرانی در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو و کسب سهمیه برای ایران نیز خاطرنشان کرد: از ۱۱ سهمیه‌ای که ایران برای رقابت‌های المپیک توکیو کسب کرده پنج سهمیه توسط کشتی‌گیران مازندرانی کسب شده است. رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم آزادکاران مازندرانی هستند که سهمیه المپیک را برای ایران کسب کردند و در کشتی فرنگی نیز محمدهادی ساروی فرنگی‌کار ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شد.

رئیس هیأت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از کشتی‌گیران تیم ملی جوانان کشتی آزاد، ۴۰ درصد از اعضای تیم ملی نوجوانان کشتی آزاد و ۶۰ درصد از اعضای تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد که از بین برترین‌های جام تختی برای مسابقات جهانی نروژ انتخاب شدند مازندرانی هستند که علاوه بر سهم بالای مازندران در موفقیت کشتی ایران و کسب افتخار برای کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی، روند مناسب نسل‌سازی در کشتی مازندران را نشان می‌دهد.

اواخر فروردین امسال نیز فرنگی‌کاران مازندران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد با کسب سه مدال طلا توسط مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم بیشترین سهم را در قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران داشتند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم با هدایت محمد بنا سرمربی کارکشته کشتی فرنگی توانست با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و سه برنز قهرمان آسیا شود که از این قهرمانی بیشترین سهم متعلق به فرنگی‌کاران مازندرانی بود. فرنگی‌کاران مازندرانی با کسب سه مدال طلا در این مسابقات نقش پر رنگی در این قهرمانی داشتند.



منبع: ایرنا