۲۱:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۱۹

اشتباهاتی که ماشین شما را خراب می‌کند

اشتباهاتی که ماشین شما را خراب می‌کند

اگر ماشین شما تند تند خراب می شود و شما علتش را نمیدانید در این مطلب کارهایی که باعث خرابی خودرو می شوند را به شما معرفی کرده ایم.

گاهی ناخواسته و نادانسته اقداماتی انجام می‌دهیم که منجر به خرابی و بروز اشکالاتی در خودروی ما می‌شود؛ اقداماتی که احتمالاً با نگاه به لیستشان در ادامه این بخش متعجب خواهید شد.

پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر

طبیعی است که گاهی با تصور اینکه به ماشین فشار زیادی نیاوریم برای رفع گرمای هوای داخل ماشین به جای روشن کردن کولر، شیشه‌های ماشین را پایین بیاوریم در حالی که لازم است بدانید این اقدام در جاهایی به خصوص اتوبان به ضرر سلامت خودرو شماست. پس بهتر است هم حال خود حال خودروی‌تان را با استفاده از کولر در این شرایط بهتر کنید.

گرم کردن خودرو به مدت طولانی بصوت درجا

برخی از رانندگان معتقدند که پیش از حرکت باید به مدت مشخصی خودرو در جا گرم شود؛ این اقدام در شرایطی درست است که مدت زمان طولانی صرف آن نشود.

خلاص نکردن دنده حین توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک

بر حسب عادت برخی از رانندگان هنگام توقف در ترافیک یا پشت چراغ قرمز، دنده را خلاص نمی‌کنند و با همان دنده که خودرو را متوقف کردند منتظر حرکت مجدد هستند در حالی که کارشناسان این اقدام را عاملی برای آسیب رساندن به خودرو می‌دانند.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

یکی از کارهایی که حتماً شما هم شاهد آن بوده‌اید این است که گاهاً راننده‌گان بدون نگه داشتن کلید ترمز دستی، آن را بالا می‌کشند و این عمل آنها به سلامت خودرو آسیب وارد می‌کند.

همزمان گرفتن کلاچ و ترمز

در ابتدایی‌ترین آموزش‌های رانندگی، این نکته توسط مربی شما تاکید می‌شود که این دو پدال را هرگز با هم به طور همزمان فشار ندهید. ابتدا کلاچ و سپس ترمز را بگیرید تا به موتور خودرو شما آسیبی وارد نشود.

ترمز گرفتن هنگام رد شدن از دست انداز

لطفاً برای کاهش شتاب خودرو و عبور راحت‌تر از سرعت گیرها، از ترمز استفاده نکنید که این کار هم جزو اشتباهاتی است که به ماشین شما آسیب می‌زند.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور و منبع شیشه شوی

وجود املاح داخل آب لوله کشی عاملی است که باید شما از استفاده آن برای منبع شیشه شوی ماشین و داخل رادیاتور صرف نظر کنید.


منبع : نمناک