۲۰:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۲۷
شکست کاله در خانه

اصفهانی‌ها از آمل به نیمه‌نهایی رسیدند

اصفهانی‌ها از آمل به نیمه‌نهایی رسیدند

چهارمین مسابقه تیم‌های کاله مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال که با ثبت سومین برد و صعود اصفهانی‌ها به نیمه‌هایی در آمل پایان یافت حاشیه‌های برجسته‌ای داشت که از سه بازی اخیر ۲ تیم به این مسابقه رسید و حتی به توقف بیش از ۳۰ دقیقه‌ای این بازی منجر شد.

به گزارش کاسپین24| دیدار چهارم تیم‌های بسکتبال کاله مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر امروز -دوشنبه- در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل برگزار شد که اصفهانی‌ها موفق شدند میزبان خود را با نتیجه ۱۰۰ – ۸۵ شکست دهند و با کسب سومین برد مقابل کاله راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال شوند.

تیم کاله که در ۲ مسابقه ابتدایی نیمه‌نهایی به میزبانی ذوب‌آهن نتیجه را به اصفهانی‌ها واگذار کرده بود مسابقه سوم که ۲۵ فروردین در آمل برگزار شد را با نتیجه ۱۰۵ – ۸۰ به سود خود تمام کرد تا انگیزه و امید در این تیم و بین هواداران کاله برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی زنده شود و کار به دیدار چهارم بکشد. در صورت پیروزی کاله در این مسابقه ۲ تیم باید دیدار پنجم را در اصفهان برگزار می‌کردند. اما ذوب‌آهن در دیداری پرحاشیه توانست کاله را شکست دهد و در مجموع بازی‌ها ۳ – ۱ کاله را شکست دهد تا در آمل و مقابل هواداران آملی جشن صعود را برگزار کند.

دیدار ۲ تیم از نخستین مسابقه‌ای که در اصفهان برگزار شده بود درگیر حاشیه‌ها شد و در مسابقه سوم این حاشیه‌ها افزایش یافت. تا جایی که باشگاه ذوب‌آهن پس از مسابقه سوم بیانیه‌ای را درباره برخی سوءرفتارها شعارهای غیرورزشی هواداران کاله صادر کرد و حتی کار به کمیته انضباطی کشیده شد. به طوری که کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به گزارش ناظران و نمایندگان فدراسیون در خصوص تخلفات رخ داده در دیدارهای ذوب‌آهن اصفهان و کاله مازندران از مرحله یک چهارم نهایی تصمیم گرفت در خصوص رفتار ناشایست تماشاگران تیم ذوب‌آهن در بازی اول و رفتارهای غیرورزشی تماشاگران کاله در بازی سوم کمیته انضباطی تشکیل دهد.

اما اوج حاشیه‌ها در بازی چهارم و سرنوشت‌ساز ۲ تیم رخ داد که تنش در سکوها سبب شد بازی در کوارتر چهارم بیش از ۳۰ دقیقه متوقف شود و هرچند که هواداران وارد زمین مسابقه نشدند و درگیری فیزیکی رخ نداد، اما کار به ورود نیروهای یگان ویژه به سالن کشیده شود.

این مسابقه با توجه به تنشی که بین هواداران ۲ تیم شکل گرفته بود از ابتدا با جوی تقریبا پرتنش روی سکوها آغاز شد و در نهایت سر دادن شعارهایی غیرورزشی علیه تیم مهمان سبب شد داوران تصمیم به توقف دیدار در کوارتر چهارم بگیرند.

با این حال نقطه اوج تنش‌ها در مسابقه چهارم ۲ تیم از جایی آغاز شد که یکی از بازیکنان ذوب‌آهن در کوارتر سوم از روی نیمکت با انجام حرکتی تحریک‌آمیز سبب متشنج‌تر شدن جو سکوهای میزبان شد.

هرچند که بازیکنان ۲ تیم در زمین صرفا بر انجام مسابقه متمرکز بودند و تشنج و تنش از سکوها به جریان بازی کشیده نشد، اما حجم بالای شعارها روی جریان بازی تاثیر گذاشت و داوران را در کوارتر چهارم متقاعد کرد که بازی را متوقف کنند. داوران حتی زمین را ترک کردند و به رختکن رفتند و پس از ورود عوامل انتظامی به سالن و آرام شدن جو سکوها به زمین بازی برگشتند تا ۶ دقیقه پایانی مسابقه برگزار شود.

مهران حاتمی برای این مسابقه با راهبردهای تاکتیکی که برای ذوب‌آهن در نظر گرفته بود توانست از تجربه بازیکنان مطرح خود بهره بگیرد و بر جوانی و تجربه پایین بازیکنان جوان کاله چیره شود.

اصفهانی‌ها با استراحت دادن به بازیکنان باتجربه‌شان در بازی قبلی و استفاده از این بازیکنان به ویژه بازیکنان خارجی و بسکتبالیست تاثیرگذار امریکایی پیروز مسابقه باشد.

یکی از نکات مشهود در این مسابقه ضعف در مدیریت و هدایت هواداران روی سکوها بود که می‌توان گفت تا حد زیادی روی نتیجه نگرفتن کاله نیز اثرگذار بود. کاله در شرایطی که از حضور بیش از یک‌هزار هواداران بهره می‌برد به دلیل مدیریت نشدن فضای هواداری در سالن نتوانست از این امکان بهره‌برداری درستی داشته باشد و با به حاشیه کشیده شدن مسابقه شرایط به زیان تیم میزبان رقم خورد. به نظر می‌رسد حواشی رقم خورده در سکوهای هواداری کاله جای خالی کانون هواداری تیم بسکتبال کاله و برنامه‌ریزی برای هدایت سکوها را بیشتر از گذشته مشهود کرده است.


منبع : ایرنا