۱۶:۱۲ ۱۳۹۵/۱۲/۹
وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

اعطای تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در ورزش

اعطای تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در ورزش برای حمایت از بخش خصوصی در ورزش مدنظر است.

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛مسعود سلطانی فر در بازدید از ورزشگاه تیم والیبال کاله مازندران و ورزشگاه فوتبال در دست ساخت شهید چمران در آمل با اشاره به اینکه اقتصاد ورزش دنیای بزرگی است و بخش خصوصی سرمایه گذاری های جدی در این بخش انجام داده است، تصریح کرد:  سازوکار فعالیت بخش خصوصی در دنیا پیش بینی شده است اما در ایران این سازوکارها دیده نشده است. در ایران سرمایه گذاران حوزه ورزش به دنبال درآمدزایی از این بخش نیستند اما باید شرایط استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در ورزش مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اشخاص حقیقی در ورزش باید افزایش یابد، عنوان کرد: سازوکارهایی برای افزایش حضور سرمایه گذاران در بخش ورزش برداشته شده است که از جمله در برنامه ششم پیش بینی شد هزینه های بخش ورزش در زمره هزینه های قابل قبول مالیاتی قرار می گیرد.

سلطانی فر با بیان اینکه اعطای تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی با بررسی وضعیت اقتصادی کشور از جمله سازوکارهای دیگر برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش است. گفت: تامین زمین ارزان قیمت برای اجرای پروژه های ورزشی نیز در وزارت ورزش دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز 4هزار پروژه نیمه کاره ورزشی در کشور وجود دارد که با احتساب شرایط روز  9هزار میلیارد تومان برای اتمام آنها اعتبار نیاز است، گفت: ردیف بودجه ای با همکاری مجلس و دولت و با تعامل نزدیک در برنامه ششم توسعه به بخش ورزش اختصاص یافته است که در آن اختصاص 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوه به بخش های ورزشی در استان ها است و به نظر می رسد با این مصوبه در سال های آینده تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش درباره پروژه های آماده بهره برداری بخش ورزش نیز اظهار کرد: پروژه ها آماده شده حوزه ورزش که ظرف یکی دوماه آینده به بهره برداری می رسد، استادیوم 15هزار نفری بیرجند، و بجنورد ورزشگاه میانرود شیراز و بوشهر است و تعدادی نیز سالن سرپوشیده است که با وجود تنگناهای مالی تلاش شده است پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی درباره طولانی شدن روند پروژه های ورزشی در مازندران نیز یادآور شد: برخی پروژه ها دارای معارضین و پرونده های قضایی است و مشکلات اجرایی علت طولانی شدن پروزه ها بوده است.

سلطانی فر تاکید کرد: با منابع جدید در سال آینده و بازدیدها امیدواریم سرعت اجرای این پروژه ها افزایش یابد.