۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

اعلام آمادگی کارگروه مد و لباس مازندران برای ساماندهی به پوشش مدارس

اعلام آمادگی کارگروه مد و لباس مازندران برای ساماندهی به پوشش مدارس

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:خروجی جشنواره‌های مدو لباس باید در بازار مشاهده شود،کارگروه مد و لباس ارشاد مازندران با توجه به اهمیت ترویج پوشش ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان آماده ساماندهی پوشش مدارس استان متناسب با بوم خطه شمال کشور است.

به گزارش کاسپین۲۴| «سید علی علوی» امروز(یکم بهمن) در نشست کارگروه مدو لباس استان مازندران با محوریت سومین جشنواره استانی مد و لباس بابیان اینکه با برگزاری این جشنواره‌ها اشاعه و ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی را پیگیریم، گفت: امسال جشنواره مد و لباس با همکاری کارگروه مد و لباس استان در نیمه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جشنواره‌های مد و لباس با تم و موضوع خاصی برگزار می‌شوند، افزود: تلاش داریم جشنواره سوم استان نیز با موضوع متناسب با زیست‌بوم مازندران برگزار شود.

وی بابیان اینکه به جهت وجود پتانسیل‌های قوی در برخی از شهرستان‌های استان در حوزه مد و لباس تلاش می‌شود در سال‌های آینده میزبانی برگزاری جشنواره استانی مد و لباس از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها واگذار شود.

علوی بابیان اینکه خروجی جشنواره و طرح‌های ارائه‌شده باید در بازار و بین مصرف‌کنندگان مشاهده شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج پوشش ایرانی اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان و حتی نونهالان و کودکان کارگروه مد و لباس ارشاد استان مازندران آمادگی دارد در صورت تمایل آموزش‌وپرورش برای ساماندهی پوشش مدارس در سطوح مختلف به‌صورت بومی و محلی و متناسب با بوم استان با اعلام فراخوان عمومی اقدام کند.

وی به نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با موضوع «فَرّگلستان» اشاره کرد و افزود: دومین کارگاه آموزشی کالکشن سازی ویژه این جشنواره در ساری برگزار شد که آمادگی برگزاری ورک شاپ هایی ازاین‌دست باهدف ترویج پوشش ایرانی اسلامی در بین آحاد جامعه در سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

علوی به اهمیت ارائه خروجی جشنواره‌های مدو لباس در فروشگاه‌های البسه استان به‌ویژه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که در مناسبت‌های مختلف نظیر نوروز برپا می‌شود اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران غرفه‌هایی برای ارائه مد و لباس اسلامی ایرانی در حاشیه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی تعبیه کند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای ترویج و اشاعه پوشش ایرانی اسلامی، خواستار اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع فعالیت‌های کارگروه مد و لباس استان از سوی صداوسیمای مرکز مازندران و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی شد.

منبع: خبرگزاری شبستان