۱۵:۱۶ ۱۴۰۱/۸/۶

اعلام انزجار مردم مازندران از جنایت تروریستی در شیراز و آمل

اعلام انزجار مردم مازندران از جنایت تروریستی در شیراز و آمل

مردم مازندران بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز و شهرستان آمل راهپیمایی کردند

به گزارش کاسپین24 | راهپیمایی نمازگزاران در شهر ساری مرکز مازندران پس از اقامه نماز جمعه و از محل مصلی نمازجمعه تا میدان ساعت این شهر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، فرماندار مرکز مازندران، خانواده های معظم شهدا، مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف و اقشار مختلف مردم با شرکت در این راهپیمایی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، علیه تروریست‌ها و اغتشاشگران شعار سردادند.

راهپیمایی مردم ساری در محکومیت حادثه تروریستی در شیراز

نمازگزاران در جریان راهپیمایی با سردادن شعارهایی از جمله "ما تا آخر ایستاده ایم"، "داعش جنایت می کند آمریکا حمایت می کند"، "رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش می کنم" و "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، جنایت تروریستی داعش در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

مردم شهر ساری مرکز مازندران در جریان این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکادرهایی با مضمون " مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا" با سردادن شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق فتنه گر، ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار، داعشی و تکفیری ضد دین باید شود محو ز روی زمین، داعشی و تکفیری وهابی سه عنصر شیطانی و الحاقی، داعشی و تکفیری با کفر هم صدایند این دشمنان اسلام مزدور آمریکایند، امروز روز مرگ داعشی هاست، اسرائیل و آمریکا دشمن ایران زمین است و تکفیری و منافق اعدام باید گردد و منافق،آشوبگر اعدام باید گردد" ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، خشم و نفرت خود را از عاملان این حادثه و همچنین اغتشاشات گران به نمایش گذاشتند. 

راهپیمایان با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بندهای قطعنامه پایانی این راهپیمایی را با ندای الله اکبر تایید کردند.

در پایان این راهپیمایی، مردم ساری برای شهدای مظلوم شاهچراغ نوحه سرایی و عزادارای کردند و با ذکر یا زهرا (س) و مهدی (عج) بیا، این راهپیمایی را خاتمه دادند.

حضور گسترده مردم آمل در راهپیمایی محکومیت عملیات تروریستی

مردم شهیدپرور شهرستان آمل نیز امروز جمعه ۶ آبان ماه همزمان با سراسر کشور با حضور در مصلی قدس این شهرستان و نیز راهپیمایی پس از نمازجمعه، عملیات تروریستی منافقان کوردل بر علیه نمازگزاران، زایران و شهروندان را محکوم کردند.

در این راهپیمایی پدر شهید علی فاضلی که شامگاه ۵ آبان در عملیات تروریستی به شهادت رسید نیز حضور داشت.

هادی چاکسری دیگر جوان دهه هفتادی شهرستان آمل است که در این عملیات تروریستی به شهادت رسید.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، ۲۵ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند.

در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

آیین تشییع پیکر مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (هفتم آبان ۱۴۰۱) با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار و برخی از آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهند شد.


منبع : ایرنا