۱۲:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۳
رئیس فرودگاه رامسر:

افتتاح ویدیو کنفرانسی چند طرح فرودگاهی در رامسر توسط رئیس جمهور

افتتاح ویدیو کنفرانسی چند طرح فرودگاهی در رامسر توسط رئیس جمهور

باند جدید فرودگاه رامسر و طرح توسعه سطوح عوامل میدان پروازی این فرودگاه به صورت ویدیو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش کاسپین24| ارشاد حاتمی رئیس فرودگاه رامسر از افتتاح باند جدید این فرودگاه و چند طرح دیگر با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهورخبردادوگفت: باند جدید فرودگاه رامسر ۲۷۰۰ متر طول و ۷۵ مترعرض دارد و با بهره برداری از این باند امکان نشست و برخاست هواپیما‌های تا ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه فراهم می‌شود.

او افزود: برای بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر دو کیلومتر موج شکن در نوار ساحلی ایجاد شد.

حاتمی با بیان اینکه رفع موانع پروازی برای احداث باند جدید از ابتدای شروع این طرح یکی از دغدغه‌های اصلی بود، ادامه داد: انتقال خطوط لوله گاز، جمع آوری دکل های مخابراتی، احداث دو دستگاه پل بر روی روخانه ها، تملک و آزاد سازی برخی مجتمع آموزشی که در مسیر راه اندازی باند قرار داشتند از جمله اقداماتی بود که برای رفع موانع پروازی در این فرودگاه انجام شد.

رئیس فرودگاه رامسر گفت: برای تکمیل باند جدید فرودگاه رامسر علاوه بر نصب چراغ‌های روشنایی، فراهم سازی زیرساخت‌های نصب دکل‌های آنتن مخابراتی، توسعه مسیر دور برگردان هواپیما نیز در دستور کار بود که در این راستا بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع محل چرخش هواپیما ایجاد شد.

او افزود: با تکمیل این طرح‌ها انتظار می‌رود مقاصد پرواز‌های داخلی از فرودگاه رامسر افزایش یابد و چنانچه مرز هوایی این فرودگاه نیز تصویب شود در آینده نزدیک پرواز‌های خارجی نیز از این فرودگاه انجام شود.

فرودگاه رامسر در غرب مازندران با ۵۷ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های کشور است که در حاشیه دریای خزر قرار دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان