۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۲۳

افتخار آفرینی دختر ساروی در مسابقات جهانی

افتخار آفرینی دختر ساروی در مسابقات جهانی

هانیه رستمیان ملی‌پوش المپیکی تیراندازی مازندران صبح امروز به فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان در جام‌جهانی باکو صعود و نخستین مدال جهانی این رشته را برای ایران کسب کرد .

به گزارش کاسپین24 | در ادامه رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در باکو، امروز در تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان در خط آتش قرار گرفت و توانست با کسب امتیاز ۵۸۳ در جایگاه هفتم قرار گرفت و فینالیست شد و نخستین مدال جهانی این رشته را برای ایران کسب کرد.

رستمیان بعد از صعود به فینال در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. در این رقابت‌ها نماینده چین قهرمان و آلمان سوم شد.

این نخستین مدال جهانی تپانچه بانوان ایران است که توسط رستمیان، دختر المپیکی ایران به دست آمد.

با این موفقیت جمعی از مردم ساری علاوه بر راه‌انداختن کاروان‌های خودرویی و موتوری در خیابان‌های منتهی به منزل رستمیان، باتجمع‌های هواداری به جشن و شادی پرداختند.

اطراف منزل رستمیان کانون تجمع هواداران بود و خیابان‌های منتهی خانه او نیز با ازدحام زیاد جمعیت در مدت حدود نیم ساعت در حوالی ساعت ۱۲ امروز پر شده بود.

حضور خانوادگی هواداران و حامیان وی از رده‌های سنی مختلف اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و حتی برخی سالمندان در این جشن پررنگ بودو

رستمیان تیرانداز ملی‌پوش رشته تپانچه ایران در پاییز سال گذشته موفق شد نخستین سهمیه کاروان کشورمان را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند.

وی در دهمین روز مسابقات تیراندازی جهانی مصر، در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به این موفقیت رسید و پس از آن پاداش ۵۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک در آیینی به رستمیان اهدا شد.

در این مراسم محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: مشخص است که اگر به ظرفیت ورزش توجه شود، می‌تواند انتظار جامعه را برآورده کند. رستمیان اولین ورزشکار ایران در کاروان المپیک پاریس است ،به او تبریک می‌گویم و از مربی، خانواده و همه افرادی که به او کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: ما در المپیک هم فقط به کسب سهمیه قانع نیستیم و می‌دانیم با اراده شما هیچ چیز غیر ممکن نیست. همانطور که انتظار نداشتیم در تیراندازی اولین مدال طلا را در توکیو بگیریم.


منبع : ایرنا