۱۹:۲۴ ۱۴۰۰/۸/۲۷

افزایش ۹۰ هزار نفری ورودی دانشجویان فنی و حرفه ای در کشور

افزایش ۹۰ هزار نفری ورودی دانشجویان فنی و حرفه ای در کشور

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور از افزایش ۹۰ هزار نفری ورودی دانشجویان فنی و حرفه ای در کشور خبر داد و گفت: شمار دانشجویان به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش کاسپین24 | ابراهیم صالحی عمران درحاشیه بازدید از آموزشگاه فنی علامه حسن زاده آملی گفت: این آموزشگاه در سال‌های اخیر با جذب اعضای هیئت علمی قوی، افزایش تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی ونیز افزایش تعداد رشته‌های جدید ومرتبط فنی شرایط لازم برای تبدیل شدن به دانشکده را از سوی دانشگاه فنی وحرفه ای داراست، اما تصمیم گیری نهایی در شورای گسترش وزارت علوم انجام خواهد شد.

وی افزود: بسیار خوشبین هستم که با شرایط موجود وبا توجه به سیاست‌های کلان کشور که توجه به آموزش‌های مهارتی است، دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی مورد تصویب قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور به استقبال خوب خانواده‌ها در هدایت تحصیلی فرزندان به سمت مهارت آموزی را یک رویکرد بسیاردرست درمسیرتوسعه مهارت‌های کاری درکشور بیان کرد وگفت: نتیجه این رویکرد مثبت خانواده‌ها ودغدغه مهارت آموزی وداشتن مهارت شغلی برای آینده باعث شده تا در سال تحصیلی جدید حدود ۹۰ هزار نفر به شمار دانشجویان این دانشگاه درکشور افزایش یابد.

صالحی عمران، شمار دانشجویان درحال تحصیل در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه فنی وحرفه ای کشور را درحال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد وادامه داد، این تعداد در ۱۸۱ آموزشگاه ودانشکده های فنی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: خوشبختانه اکنون سیاست وزارت علوم نیز به سمت توسعه مهارت آموزی است ودربرنامه جدی این دانشگاه توجه به تولید هست که دراین رابطه کارگاه‌های دانشکده‌های فنی متناسب با نوع آموزش‌های مهارتی پیوند داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشورادامه داد، دراین راستا در تلاش هستیم تا آموزش‌ها در محیط واقعی کار انجام شود واین رویه کاری که مهارت آموزی متناسب با مهارت کاری به مقوله اقتصاد وتوسعه اقتصادی درکشور نزدیک تر شود.

صالحی عمران، با بیان اینکه دربیشتر کشورهای توسعه یافته، خانواده‌ها برای تحصیل وثبت نام فرزندانشان به دنبال دانشگاه‌های مهارتی هستند واین یک فرهنگ جا افتاده در این کشورها تبدیل شده است، گفت: به هرحال تحصیل دراین دانشگاه حتی درکشورما نیزاکنون تا حدود زیادی رایگان هست و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کلاس‌های آموزشی به صورت عملی وکارگاهی صورت می‌گیرد.


منبع : مهر