۲۱:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۴
هادی ابراهیمی ، عضو هیات علمی دانشگاه :

اقتدار دریایی دریانوردان ایرانی در پهنه‌های تحت سلطه ابرقدرت‌ها

اقتدار دریایی دریانوردان ایرانی در پهنه‌های تحت سلطه ابرقدرت‌ها

مأموریت جهانی ماندگار ناوگروه ۸۶، پایان دادن رسمی سلطه بلامنازع غرب به رهبری امریکا و ناتو در پهنه‌های آبی جهان است.

به گزارش کاسپین24 | دکتر ابراهیمی دانشیار علوم سیاسی دانشگاه و مدیرکل صدا و سیمای مازندران در پیامی به دریادار شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر و امیر فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶، گفت: این سفر بزرگ دریایی، در حالی شکل گرفت که:اولا از ابتدای تشکیل نیروی دریایی در ارتش ایران از دوران صفوی تاکنون، مأموریتی با این عظمت بلحاظ طولانی مدت بودن و نیز مسیر و مسافت طولانی آن، بنام ایران سابقه نداشته و در هر دو بعد، دو رکورد تاریخی و جهانی بنام ما به ثبت رسیده است.

ثانیا” این مأموریت، با ناوی بنام دنا انجام شده که از صفر تا صد تمام ایرانی است و با دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده و تنها ناوی است که در هیچ کجای جهان، هیچ یک از یدکی‌های تعمیراتی آن یافت نشده و کاملا” انحصاری است.

ثالثا” این اتفاق بزرگ در شرایطی محقق شده است که ایران حداقل از ۱۰ سال گذشته تاکنون، در تحریم گسترده و فلج کننده قرار داشته و دنیا انتظار نداشت که ایران حتی قادر به حفظ داشته‌های تکنولوژی‌های وارداتی گذشته خود باشد و این پرواز بلند و بومی کردن صنعت نظامی دریایی، اعلام رسمی شکست سیاست‌های تحریمی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

رابعا” این مأموریت نظامی بزرگ در دریا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایان دادن رسمی سلطه بلامنازع غرب به رهبری امریکا و ناتو در پهنه‌های آبی جهان است که این امر به سخره گرفتن اقتدار دریایی تاریخی غرب از ابتدا تاکنون است.

خامسا” ناوگروه دریایی ۸۶ در این مأموریت ۸ ماهه که توفیق طی کردن ۷ دریای بین المللی جهان در یک سفر ۳۶۰ درجه ای، مروج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دریانوردان ایرانی بوده که این مسئله با استقبال گسترده ملل میزبان در کشور‌های مختلف مواجه شده و در مقایسه با سایر مشاهدات مشابه دریانوردان، طبعا” بسیار اثرگذار بوده است.

از نکات جالب توجه این ابرمأموریت موفق و غرور انگیز که با پیام و خوش آمدگویی مقام معظم رهبری و حتی ارتقاءدرجه فرمانده این ناوگروه و نیز حضور میدانی سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد فرماندهی کل قوا در مراسم رسمی استقبال مواجه شده، استمراربخشی به این اقدام و آغاز سفر همزمان ناوگروه ۹۰ با پهلوگیری این ناوگروه جهت دفاع و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران بوده که نشان از عزم بلند جمهوری اسلامی ایران برای حفظ این اقتدار به دست آمده دارد.

گستردگی تجهیزات درون ناوی این ناو هزارتنی، اعم از تجهیزات پزشکی، رفاهی، الکترونیکی، تعمیراتی، ورزشی، فرهنگی و ... بسیار جالب توجه بوده است، چرا که دنیا چنین تجهیزاتی را غالبا” بر ناو‌های حداقل۸ هزارتنی سوار می‌کند!

بهرحال شایسته است که اینجانب بعنوان یک ایرانی و نیز بعنوان یک مازندرانی که بخشی از نیرو‌های همراه این ناوگروه از مازندران و مازندرانی بوده اند، خصوصا امیر فتاحی عزیز فرمانده بابلی ناوگروه ۸۶ مراتب تقدیر و تکریم خویش را داشته باشم. همچنین به دوست وبرادر خوبم امیر دریادار شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در نوشهر مازندران که بخش مهمی ازاین حرکت جریان ساز ودشمن شکن پرورش یافتگان این دانشگاه بودند تبریک عرض می‌کنم درهمین جااعلام می‌کنم بعنوان خدمتگزار مردم مازندران درشبکه استانی امادگی این رسانه رابرای حمایت همه جانبه از فعالیت‌های غیور افرین این نیرو درمازندران اعلام می‌کنم تا بخشی از دین ملی و دینی خود را ادا کرده باشم.

در پایان امیدوارم که اقتدار مکتسبه با هم افزایی نیروی دریایی قدرتمند سپاه که در خلیج فارس و در آب‌های بین المللی حق جمهوری اسلامی را از حلقوم امریکا و انگلیس بیرون کشیده، روز به روز توسعه یافته و دنیا را در برابر این اقتدار به تسلیم کشانده و شاهد زانوی ادب آن‌ها در برابر دریانوردان ایرانی باشیم، همانگونه که در طول همین مأموریت عظیم، دریانوردان فرانسوی در برابر این عظمت، به نشانه احترام کلاه از سرشان برداشته و حتی مجبور به انتخاب و اهدای جوایز به این عزیزان شده اند.


منبع :باشگاه خبرنگاران