۱۴:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۲۴

الکترونیکی‌شدن ۹۷ درصد ابلاغ ها در مازندران

الکترونیکی‌شدن ۹۷ درصد ابلاغ ها در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به شاخص های سند تحول قضایی، ابلاغ الکترونیک را یکی ازشاخص های مهم در رفع بسیاری از مشکلات و معضلات دانست و گفت: در ۶ ماه گذشته با توجه به گستردگی حوزه های قضایی استان، ۹۷ درصد ابلاغ ها در استان به صورت الکترونیک انجام شد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام محمدصادق اکبری در این زمینه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها و رعایت حریم افراد، کاهش اتلاف وقت و استفاده کمتر از نیروی انسانی از مزایای ابلاغ الکترونیک است، اظهار کردکرد: با ابلاغ الکترونیک، اصحاب پرونده در سریع ترین زمان می توانند نتیجه دادرسی را روی سامانه و تلفن همراه دریافت کنند.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته از ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۳۸ ابلاغ صادره، ۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۶۰ ابلاغ به صورت الکترونیک، ۵۶ هزار و ۹۳۱ ابلاغ نیمه الکترونیک و ۷۸۰ ابلاغ بصورت سنتی بوده همچنین ۱۷هزار و۶۷۷ آگهی به صورت الکترونیک انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه همچنین با اشاره به سامانه نوبت دهی قضایی اظهار کرد: این سامانه جهت دریافت نوبت برای مراجعه به شعب و واحدهای متمرکز اجرای احکام دادگستری در سراسر استان راه اندازی شده است و در ۶ ماه گذشته تعداد ۳۳۱ هزار و ۴۳۴ مورد نوبت دهی دراستان بصورت الکترونیکی صورت گرفت.


منبع : ایسنا