۲۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

اما و اگرهای بازار مرغ به تولید ضربه وارد می‌کند

اما و اگرهای بازار مرغ به تولید ضربه وارد می‌کند

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر ضرورت ورود جدی پشتیبانی در بحث خرید مرغ، گفت: اگر اما و اگر در بحث خرید مرغ از بازار داشته باشیم، تولید متضرر خواهد شد.

به گزارش کاسپین24 | عطاءالله حسن‌زاده عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: قیمت امروز بازار مرغ که حتی از قیمت حمایتی هم پایین‌تر است نشان‌می‌دهد میزان جوجه‌ریزی با به میزان کافی انجام شده است.

ضرورت ورود جدی پشتیبانی برای تعادل قیمتی

وی افزود: باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم و همچنین افزایش تولید لازم است پشتیبانی ورود پیدا کند و همچنین با ذخیره‌سازی به تعادل قیمتی برسیم.

تولید مرغ پاسخگوی بازار عید و رمضان

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام اینکه باید مقدمات و بستر خرید فراهم باشد تا جلوی ضرر و زیان تولیدکنندگان گرفته شود، تصریح کرد: طی بهمن ماه امسال ۱۵۲ میلیون قطعه و در استان مازندران ۱۶ میلیون و ۷۰۰ قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که می‌تواند تامین کننده بازار رمضان و عید نوروز باشد.

قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت حمایتی است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اعلام اینکه قیمت مرغ در بازار کمتر از قیمت حمایتی است، اظهار کرد: این موضوع به تامین نیاز برمی‌گردد که در این زمینه اهتمام جدی صورت گرفت.

ضرورت فعال کردن صادرات مرغ

حسن‌زاده با اعلام اینکه در کنار بحث خرید و ذخیره‌سازی باید بحث صادرات را هم فعال کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن بحث صادرات بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار می‌شود و تولیدکننده نیز متضرر نشده و با اطمینان خاطر به تولید می‌پردازد.

ضرورت ورود جدی پشتیبانی برای خرید مرغ

وی با تاکید بر اینکه ورود پشتیانی و تنظیم بازار به‌منظور کاهش نگرانی تولیدکنندگان جدی است، خاطرنشان کرد: اگر اما و اگر در بحث خرید داشته باشیم باعث می‌شود تولید آسیب ببیند و اگر تولید آسیب بیند روی بحث جوجه‌ریزی تاثیر منفی برجای می‌گذارد.

امنیت بازار و تولید به هم گره خورد

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی یادآور شد: در کنار اینکه باید بستر خرید آماده باشد، در بحث صادرات هم درحال تلاش هستیم تا در این زمینه هم توفیقاتی حاصل شود. حسن‌زاده گفت: اگر امنیت بازار حفظ شود در این صورت امنیت تولید هم حفظ خواهد شد.


منبع : فارس