۱۹:۴۷ ۱۴۰۱/۵/۱۰

امداد رسانی هلال احمر مازندران به بیش از ۴هزار نفر از آسیب دیدگان سیلاب

امداد رسانی هلال احمر مازندران به بیش از ۴هزار نفر از آسیب دیدگان سیلاب

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت : درپی وقوع سیلاب پنجشنبه هفته گذشته تا کنون به ۴هزار و ۴۳نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در ۴شهرستان امداد رسانی و خدمات مختلف ارایه شده است.

به گزارش کاسپین24 | روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران روز دوشنبه به نقل از دکتر غلامعلی فخاری گفت : سیلاب ۴شهرستان تنکابن، چالوس ، نور و آمل را تحت تاثیر قرار داد که همزمان با حضور به موقع گروه های امداد و نجات به آسیب دیدگان این مناطق خدمات مورد نیاز امداد و نجات ارایه شده است.

وی با اظهار این که یکهزارو ۲۴۱ خانواده در این حادثه دچار حادثه شدند، ادامه داد: ۳۵ تیم سیلاب با ۱۱۹نفر همراه با ۲قلاده سگ عملیات مختلف امداد و نجات را انجام دادند.

وی ادامه داد: هشت خانواده ها در شهرستان نور به دلیل تخریب واحد مسکونی ، به صورت اسکان اضطراری مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال حمر مازندران تعداد خودروهای رها سازی شده در این حادثه را ۱۲۱ دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت ۵۴نفر نیز به اماکن امن منتقل شدند.

فخاری با بیان این که متاسفانه ۴نفر از هم استانی ها دراین حادثه جانشان را ازدست دادند ، اظهار داشت: تا کنون ۲۵۶بسته غذایی که تامین کننده غذای ۷۲ساعته این افراد است در منطقه توزیع شد.

وی به توزیع یکهزارو ۳۶۰ بطری آب معدنی ، سه هزارو ۱۸۰ قرص نان ، انواع کنسرو و خرما اشاره کرد و ادامه داد: پتو، چادر های امدادی ، فانوس ، چراغ والور ، نایلون و کلمن آب از دیگر لوازم های مورد نیاز بوده که بین سیلاب زدگان توزیع شد.

این مسوول هلال احمر مازندران با بیان این که سیلاب به بخشی از محور کندوان و ۱۶ روستای چالوس را خسارت زد، افزود: در شهرستان آمل نیز محدوده محور بایجان و یک روستا کاردیچال بخش لاریجان دچار سیلاب شد.

فخاری به حضور گروه های امداد و نجات هلال احمر در سه روستای مرج ، یال رود و بطاهر کلا بخش بلده نور اشاره کرد و بیان داشت: سیلاب یه یک روستای هالوکله تنکابن نیز خسارت زد که خدمات مورد امداد و نجات نیز به این روستا ارایه شده است.


منبع : ایرنا