۱۸:۲۰ ۱۳۹۶/۳/۲۸
معاون‌امور بازرسی کل کشور:

امضای طلایی در ساختار اداری کشور حذف شود

امضای طلایی در ساختار اداری کشور حذف شود

معاون امور بازرسی؛ سازمان بازرسی کشور کشور گفت: امضاهای طلایی باید حذف شده و ساختارها و سیستم ها به همراه بهبود روش ها انجام و تصمیمات مستخدمین دولت به حداقل رسانده شود.

به گزارش کاسپین24؛ ابراهیم شاهرخیان دهکردی در آیین تودیع معارفه مدیر کل بازرسی استان مازندران اظهار کرد:  اگر حکومت ها بر فساد قایل نشوند عمر حکومتی کوتاه خواهند داشت از این رو ریشه فساد باید از بین برود.

وی با اشاره به اینکه حوزه تقلین با کمبود قانون های کارآمد مواجه بوده و این با نیازهای امروز تطابق ندارد، گفت: نقش نظارتی بانک مرکزی بسیار ضعیف است و نظارتی بر ‌مدیر عامل و هیئت مدیره ایفا نمی شود و بخش استفاده از رانت در سیستم بانکی بسیار سهل است.

معاون‌امور بازرسی کل کشور تصریح کرد: در صندوق بازنشستگی عمده مجوز های صادر شده در بحث دولتی است و کشورها در حوزه اجرا باید در بررسی عملکرد، حداکثر شفافیت را به خرج داده و تنها در این صورت  موفق عمل کرده اند.

شاهرخیان دهکردی با تاکید بر اینکه ساختارها و دستورالعمل ها ایجاد شده و تبصره هایی نیز وجود دارد که به تبع آن  فساد حکمفرما می شود، عنوان کرد: امضاهای طلایی باید حذف شده و ساختارها و سیستم ها به همراه بهبود روش ها انجام و تصمیمات مستخدمین دولت به حداقل رسانده شود تا فساد کم شود. همچنین در بحث افکار عمومی چهارچوب درست اطلاع رسانی رعایت شود و آگاهی بخشی باید نهادینه شود.

معاون‌امور بازرسی کل کشور گفت: نظام اداری کشور دارای سو جریاناتی است اما کاملا فاسد نشده  و نشر این‌ موضوع باعث دلسردی و بدبینی در جامعه می شود.

شاهرخی دهکردی با اشاره به اینکه  ادراک فساد از خود فساد بیشتر شده و در این راستا تصمیمات باید در اتاق های شیشه ای گرفته شود و از ظرفیت افکار عمومی استفاده درست شده تا با فساد مبارزه کرد؛ با تاکید برمقوله افکار عمومی آن را ابزار قدرت اجرایی در نطارت عملکرد دستگاه ها عنوان‌کرد و دولت الکترونیک را در این راه موثر دانست.

معاون‌امور بازرسی کل کشور گفت: مبارزه با فساد نیاز به نهضت عمومی داشته و همت قوه مقننه و اجراییه را می طلبد زیرا مهم ترین‌پاشنه آشیل در کشور فساد است./ایسنا