۱۶:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۷

انتقاد استاندار از به هم ریختگی فعالیت بنگاه های مسکن

انتقاد استاندار از به هم ریختگی  فعالیت بنگاه های مسکن

استاندار مازندران گفت: هر گونه فعالیت های غیرقانونی بنگاه‌های املاک باید رصد و اعمال قانون شوند.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای عالی مسکن مازندران افزود: اجرای طرح های مسکن دغدغه جدی شخص رئیس دولت سیزدهم است و کوتاهی در این خصوص خط قرمز محسوب می شود.

وی با توضیح این که امروز رئیس جمهور از عملکرد مسوولان در حوزه مسکن راضی نیستند ، تصریح کرد: رفع دغدغه مشکلات مسکن در استان نیز باید جدیت دنبال شود.

استاندار مازندران با بیان این که اتحادیه املاک استان باید طبق مقررات در اجرای طرح های دولت در ساماندهی مسکن ، قیمت مسکن ، خانه های خالی و استیجاری پای کار بیایند ، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که مسکن استیجاری و قیمت مسکن در استان مازندران رها شده است در حالی که مسکن در دنیا با نظارت مسوولان دولتی حل و فصل و ساماندهی می‌شود.

حسینی پور گفت: اقدامات دولت در ساماندهی مسکن مازندران بی وقفه باید دنبال شود.

وی با اشاره به این که طبق آمار رسمی از ابتدای تیرماه تا کنون ۱۳۵ واحد بنگاه املاک به دلیل تخلفات در قیمت سازی ، معاملات سوری و دریافت غیر قانونی حق سهم از دو طرف معامله پلمب شدند، گفت: وضعیت املاک زمین در مازندران بهم ریختگی زیادی دارد ، بنابراین تاکید می‌شود که اعمال قانون در فعالیت های بنگاه‌های ملکی استان باید عملیاتی شود.

وی نداشتن آمار مستأجران ، خانه های خالی و ویلاهای خالی از سکنه در مازندران را یک آسیب در برنامه ریزی دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که ویلا هایی در استان وجود دارد که تا دو دهه خالی مانده و صاحبان آن خارج از کشور هستند ، موضوعی که باید شناسایی و تعیین و تکلیف مالیاتی شوند.

استاندار مازندران اظهار داشت: همچنین مجتمع های مسکونی در مازندران ساخته شده است که رها شده و منتظر افزایش قیمت هستند، باید این واحد ها شناسایی و طبق مقررات باید در فهرست مالیات قرار بگیرند.

حسینی پور به ساخت مسکن روستایی ، طرح خود مالکی ، مسکن شهرهای زیر ۵۰هزار نفر جمعیت، مسکن دانشجویی و ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری در مازندران اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری با انجمن انبوه سازان مسکن به عنوان بخش خصوصی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که باید اطلاعات اجاره مسکن شهرهای مازندران را طبق درجه بندی یک، متوسط و ضعیف داشته باشیم، گفت: رشد کاذب اجاره مسکن در فضای مجازی مازندران باید رصد و تحت پیگرد قانونی و برخورد شوند.

استاندار مازندران کمبود خوابگاه دانشجویی و مشکلات نبود خانه های استیجاری دانشجویی همراه با معضلات اجتماعی آن را به عنوان یک دغدغه جدی در استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها باید در این بخش ورود پیدا کنند.


منبع : ایرنا