۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۳۱
مدیرکل حفظ آثار مازندران:

اولین جشنواره هنری فانوس در مازندران برگزار می شود

اولین جشنواره هنری فانوس در مازندران برگزار می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: اولین دوره جشنواره تولیدات هنری دفاع مقدس (فانوس) با هدف ترویج فرهنگ جهاد وایثار در استان برگزار می شود.

به گزارش کاسپین24|  سردار عبدالله ملکی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری اولین دوره جشنواره تولیدات هنری «فانوس» در مازندران خبر داد و هدف از برگزاری آن را به استخدام درآوردن هنر جهت ترویج فرهنگ جهاد و ایثار عنوان کرد.

وی افزود: انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از دریچه و ابزار هنر در قالب‌های هنری فیلم، نقاشی، مستند، شعر و… در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف است.

سردار ملکی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی جشنواره ویژه آثار هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در سال ۱۳۹۹ تولید شده است.

وی با بیان اینکه بخش آزاد، تولیدات نمایشی، تجسمی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی و سرود را شامل می‌شود از تشکیل دبیرخانه استانی و سایت این جشنواره در اواخر فروردین خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره اول خرداد در قالب تیزر و پوستر در فضای مجازی، صدا و سیما و سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی منتشر شد.

این مسئول با عنوان اینکه در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد تعیین و با توجه به استقبال هنرمندان استان تا پایان این ماه تمدید شد، ادامه داد: همچنین کار بررسی آثار از اول شهریور آغاز و پس از آن داوری انجام خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه اولین دوره جشنواره ملی «فانوس» سال ۹۶ به میزبانی این اداره‌کل در ساری برگزار شد، افزود: در این دوره سپاه کربلا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج هنرمندان مشارکت داشتند و اختتامیه این دوره به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: نفرات اول هر بخش برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره «فانوس» معرفی می‌شوند.


منبع: مهر