۱۸:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۲۲

اولین گروه از زائران خانه خدا اعزام شدند

اولین گروه از زائران خانه خدا اعزام شدند

نخستین گروه از زائران خانه خدا صبح امروز به سرزمین وحی اعزام شدند.

به گزارش کاسپین24 | سید صادق حسینی صبح امروز در حاشیه مراسم بدرقه نخستین کاروان حج تمتع ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه پرواز زائران تا روز سیزدهم تیر ماه ادامه می‌یابد و بخشی از پروازها به فرودگاه مدینه و بخش دیگر پروازها به فرودگاه جده است که در اصل برخی از زائران مدینه قبل و برخی دیگر مدینه بعد هستند.

وی افزود: امروز یک هزار و ۳۰۰ نفر از زائران کشورمان از فرودگاه‌های حضرت امام (ره) تهران، کرمان و تبریز عازم مدینه منوره می‌شوند و از روز ۲۵ خرداد ماه نیز بخشی از پروازها به فرودگاه جده نیز انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌ها متفاوت است گفت: در مجموع ۲۹۸ کاروان از ۱۷ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه متوسط حضور زائران ۲۸ روز است، گفت: آخرین پرواز زائران ۷ مرداد ماه مصادف با آخرین روز ماه ذی الحجه است و تمهیداتی اندیشیده شده تا در ایام محرم هیچ زائری در عربستان نباشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حجی عزتمندانه، همراه با عزت، کرامت، امنیت و سلامت مدنظر قرار داده ایم و دست اندرکاران با تلاش شبانه روزی همه امکانات لازم را فراهم آورده اند.


منبع : مهر