۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۲۹
استاندار مازندران :

باردیگر کشتی جهان، اقتدار بی چون و چرای این خطه کشتی خیز را پذیرفت

باردیگر کشتی جهان، اقتدار بی چون و چرای این خطه کشتی خیز را پذیرفت

استاندار مازندران در پی کسب هر پنج مدال طلای تیم ملی در رقابت‌های جهانی جوانان روسیه توسط مازنی ها گفت: با این درخشش ماندگار و به یاد ماندنی جوانان کشتی مازندران؛ باردیگر کشتی جهان، اقتدار بی چون و چرای این خطه کشتی خیز را پذیرفت.

به گزارش کاسپین24|  تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که طی سه روز اخیر در روسیه و به میزبانی شهر اوفا برگزار شد و شامگاه ۲۷ مرداد پایان یافت، توانست با درخشش کشتی‌گیران مازندرانی‌اش علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، به رکوردی تاریخی دست یابد و پنج مدال طلا کسب کند که در تاریخ این مسابقات برای نخستین بار توسط یک تیم رقم خورد.

احمد حسین زادگان در پیامی؛ قهرمانی تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران در رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان در روسیه که با حضور و درخشش ۶ کشتی گیر غیرتمند مازنی به دست آمد، را تبریک گفت. ‎

وی در این پیام حضور و درخشش خیره کننده کشتی گیران میدان دار و آینده ساز مازنی تیم ملی کشتی آزاد را افتخاری برای همه ایران دانست و ادامه داد: اینجانب ضمن آرزوی قبولی سوگواری های عزاداران حسینی ( ع ) این دستاورد ورزشی خیره کننده و ماندگار به مردم ایران و مازندران، کشتی گیران عزیز حاضر در این مسابقات، مربیان تیم ملی و سیدمصطفی میرعمادیان مربی مازنی حاضر در کادر فنی تبریک می گویم و از درگاه خداوند بزرگ، توفیق، سربلندی و پیروزی در زندگی و میدان های بزرگ ورزشی مسئلت دارم.

تیم ایران علاوه بر پنج مدال کسب شده توسط کشتی‌گیران مازندرانی یک مدال نقره توسط مهدی حاجیلوییان و یک برنز توسط علیرضا عبداللهی نیز کسب کرد و با ۱۷۸ امتیاز بالاتر از روسیه و امریکا که به ترتیب ۱۴۲ و ۱۲۹ امتیاز کسب کرده بودند قهرمان جهان شد. نکته قابل توجه این عملکرد تیم ملی نیز کسب هر پنج مدال طلای ایران توسط کشتی‌گیران مازندرانی بود.

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در این مسابقات با ترکیب کامل ۱۰ نفره به مسابقات اعزام شده بود که ۶ نفر از کشتی‌گیران تیم ملی را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دادند. رحمان عموزاد خلیلی از بهشهر در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسن عبادی از ساری در وزن ۶۵ کیلوگرم، عرفان الهی از تنکابن در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در ۸۶ کیلوگرم هر دو از جویبار و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از بابل اعضای مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد جوانان جهان بودند که حاصل حضورشان کسب پنج مدال طلا و یک مقام پنجمی برای تیم ملی بود. مصطفی میرعمادیان مربی سازنده مازندرانی کشتی هم در این مسابقات عضو کادر فنی بود.


منبع: ایرنا