۱۵:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱

بازنگری در رشته های تحصیلی دانشگاهی

بازنگری در رشته های تحصیلی دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی آموزش عالی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است گفت: بازنگری رشته‌های تحصیلی به معنی بازبینی و بازتعریف رشته‌های تحصیلی در حال انجام است .

به گزارش کاسپین24 | محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون سراسری دکترا در دانشگاه مازندران گفت: در آزمون دکترای امسال حدود ۱۶۹ هزار به رقابت می‌پردازند که ۴۴ درصد آنان را دختران و ۵۶ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص تسهیلات وزارت علوم برای نخبگان گفت: ضوابط "جذب نخبگان به شیوه آسان‌تر" در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله تصویب است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی همچنین در خصوص احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل گفت: بر اساس قانون تعالی و رشد جمعیت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، دانشگاه‌ها و سازمان برنامه و بودجه متعهد هستند امکانات لازم برای احداث خوابگاه‌های متاهلی را در نظر بگیرند و وزارت علوم نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده و در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساماندهی آموزش عالی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است نیز گفت: بازنگری رشته‌های تحصیلی به معنی بازبینی و بازتعریف رشته‌های تحصیلی در حال انجام است اما حذف رشته ها در اولویت نیست؛ چرا که بسیاری از رشته‌ها پایه و بنیادی هستند و همچنین و باید از ظرفیت اعضای هیات علمی که آموزش و پژوهش در رشته‌های تحصیلی موجود را بر عهده دارند، استفاده کنیم؛ به همین علت بازنگری و بازبینی رشته های موجود در طرح ساماندهی به معنی حذف رشته‌های تحصیلی نیست.


منبع : ایسنا