۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد

بازگشایی آرام، تدریجی و مطمئن مدارس در مازندران

بازگشایی آرام، تدریجی و مطمئن مدارس در مازندران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از بازگشایی آرام، تدریجی و مطمئن مدارس در این استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24|  علی دهقان در نشست خبری خود که با محوریت آغاز سال تحصیلی در مازندران برگزار شد در سالن کنفرانس اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین دستورالعملی که امروز در مورد واکسیناسیون دانش آموزان ابلاغ شد، سامانه فقط برای دانش آموزان پایه ۱۲ باز است و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه برای انجام واکسیاسیون ثبت نام خود را انجام دهند و پس از اعلام پیامک، واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در همه این سال ها بود،تصریح کرد: خوشبختانه در سال تحصیلی جاری با توجه به اینکه حدود ۱۳۸ ساعت حق التدریس، جذب نیروهای خرید خدمات، نیروهایی که با نهضت سواد آموزی همکاری داشتند و نیروهای طرح امین، ماده ۲۸ و افرادی که از دانشگاه فرهنگیان بازگشتند مشکل خاصی را در تامین نیروی انسانی نداریم مگر اینکه موردی در شهری وجود داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس آمار اعلام شده ۴۰۱۰ نفر از فرهنگیان شرایط بازنشستگی را دارند اما طبیعتا برخی همکاران با توجه به شرایط می توانند فعالیتشان استمرار داشته باشه باشد.

دهقان با بیان اینکه رویکرد جهانی به بازگشایی مدارس و حضوری بودن دانش آموزان است، گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ ماه دانش آموزان آموزش های حضوری ندیدند و به صورت آنلاین درس ها را فراگرفتند، به اعتقاد همه صاحب نظران و دغدغه مندان، فرزندان ما به جهت سلامت روان و رشد و بلوغ اجتماعی و جامعه پذیری در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی و دستگاه تعلیم و تربیت اقدامات خوبی را انجام داده اند، یادآور شد: واکسیناسیون حدود یک میلیون نفر از فرهنگیان و همه کسانی که به نوعی با آموزش و پروش در ارتباط هستند تقریبا به یک سرانجامی رسیده و واکسیناسیون دانش آموزان هم شروع شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در جامعه سرعت گرفته و برخی از خانواده ها واکسن ها را دریافت کردند و شرایط به سمت بهبودی است، اما معتقدیم تا زمانی که در زمینه سلامت اطمینان کامل حاصل نشود مدارس به صورت حضوری نخواهد شد.

دهقان افزود: وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی و الگوهای آموزشی را ابلاغ کرده و سیاست رسمی وزارت در این زمینه بازگشایی آرام، تدریجی،مطمئن است.

وی ادامه داد: سال گذشته آموزش و پرورش مازندران با در اختیار گذاشتن حدود ۴۰ هزار دستگاه تبلت به دانش آموزان توانست عملکرد درخشانی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: بانک ها چندین هزار وام کم بهره را در اختیار خانواده ها قرار دادند که بخش اعظم مشکلات حل شده است.

دهقان خاطر نشان کرد: امسال با راه اندازی پویش همکلاسی مهربان تلاش می کنیم شرایط را برای همه دانش آموزان استان فراهم کنیم و هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات و کمبود ها از آموزش عقب نماند.

وی ادامه داد: امسال استان مازندران ۱۳۶ پروژه در دست اجرا دارند و قرار است که ۳۱ پروژه تا مهرماه تحویل داده شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دانش آموزان قطعا نسبت به سال گذشته افزایش خواهند داشت،یادآور شد: سال گذشته ۵۰۸ هزار دانش آموز مشغول تحصیل بودند و برآورد امسال ۵۱۹ هزار دانش اموز است هر چند ثبت نام ها هنوز ادامه دارد.

دهقان ادامه داد: استان مازندران در ثبت نام دوره ابتدایی رتبه نخست را با بیش از ۹۷ درصد را کسب کرد همچنین در متوسطه اول با بیش از ۹۰ درصد جز پنج استان برتر کشور شناخته شد و در متوسطه دوم هم بیش از ۸۰ درصد ثبت نام انجام شده و این روند در متوسطه دوم به دلیل امتحانات شهریور همچنان ادامه دارد.


منبع: ایسنا