۱۹:۳۲ ۱۴۰۰/۷/۱۲

بازگشایی مدارس از آبان ماه

بازگشایی مدارس از آبان ماه

همه مدارس از آبان ماه به تدریج بازگشایی می‌شوند.

به گزارش کاسپین24 | علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه کتاب‌های درسی توزیع و آموزش مجازی در شبکه شاد نیز آغاز شده است، گفت: مدارس روستایی و عشایری استان با کلاس زیر ۱۵ نفر با رعایت همه شیوه نامه به‌صورت حضوری برگزار شد و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس شهری نیز یک روز در هفته کلاس حضوری دارند.

او افزود: بقیه مدارس نیز به تدریج از آبان ماه بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در بخشنامه بازگشایی مدارس از همه مدیران مدارس خواسته شده است به سامانه مراجعه و چک‌لیست بهداشتی را تکمیل کنند تا بازگشایی تدریجی برابر اطلاعات این سامانه آغاز شود.

سعدی پور گفت: ۷۵۶ مدرسه ابتدایی، ۵۱۰ مدرسه متوسطه اول، ۱۹۱ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۱۴۶ مدرسه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا دیروز وارد این سامانه شدند که از این تعداد ۷۳۸ مدرسه خدمات آموزش حضوری یا ترکیبی و خدمات غیرحضوری کامل دارند.

او افزود: در مجموع تا این لحظه ۱۶۰۳ مدرسه ثبت سامانه شدند و با تکمیل این ثبت در آبان طرح آموزش تدریجی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مدارس زیر ۳۰ نفر آموزش حضوری را سه روز در هفته خواهند داشت و همین فرایند ادامه خواهد داشت تا جایی که مدارس ۳۰۰ نفر و بالای ۳۰۰ نفر نیز از آبان و نیمه آبان به سمت آموزش حضوری خواهند رفت.

سعدی پور در خصوص ساعات درسی نیز گفت: در آموزش حضوری برای اول تا سوم ابتدایی، کلاس‌ها ۴۵ دقیقه‌ای و پایه‌های بالاتر ۶۰ دقیقه خواهد بود، اما شورای مدرسه با در نظر گرفتن شرایط می‌تواند تصمیم مستقل بگیرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران