۱۰:۵۴ ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
شهردار آمل:

باید به بانوان در عرصه مدیریت شهری اعتماد کنیم

باید به بانوان در عرصه مدیریت شهری اعتماد کنیم

احمدامیرسلیمانی در خصوص نقش بانوان در عرصه مدیریت شهری گفتگوی کوتاهی داشته باشیم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

به زارش کاسپین24 به نقل از هارش خبر، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات مازندران فرصتی فراهم شد تا با احمدامیرسلیمانی شهردار آمل در خصوص نقش بانوان در عرصه مدیریت شهری گفتگوی کوتاهی داشته باشیم که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

هارش خبر: به نظر شما بانوان چه نقشی می توانند در مدیریت شهری و در ساز و کارهای سازمانی داشته باشند ؟
امیر سلیمانی: بگذارید با مثالی از شهر آمل پاسخ تان را بدهم.ما در چند سال اخیر به ویژه در شورای شهر دوره چهارم شاهد بودیم در واقع چند نفر از بانوان ارجمند توانستند به شورای شهر یا همان پارلمان محلی ورود پیدا کنند و منصفانه اگر بگوییم حضورشان بسیار ارزشمند و پرخیرو برکت بوده است.تاثیرگذاری بانوان در تصمیم سازی مدیریت شهری نه تنها کمتر از آقایان نبود بلکه به دلیل صداقت وهوش و شجاعتی که داشتند تاثیرگذاری شان در بعضی از اوقات بیشتر از آقایان بوده و تصمیم سازی و جهت گیری کاملا درستی داشتند.
هارش خبر: تعداد کاندیدای زن آیا در مجموع قابل ملاحظه بوده است یا فقط همین چند نفربودند؟
امیر سلیمانی: ببینید تعداد کاندیدا تعداد قابل توجه وبه نسبت حضور آقایان در توازن نبوده ولی کسایی که کاندید شدند خانم های توانمندی بودند که تقریبا توانستند در واقع نظربخش عظیمی از جامعه شهری آمل را به خودشان جلب کنند و وارد این پارلمان محلی بشوند. به نظر من هر چه قدر تعداد خانم ها در صحنه مدیریت شهری پررنگتر باشد به همین نسبت می توانیم نسبت به ارتقاء سطح حضور بانوان در موضوعات و مسائل کلان کشوری امیدوارتر باشیم چون افرادی که طبیعتا در پارلمان های شهری جایگاهی کسب می کنند قطعا راه ترقی و پیشرفت را در سایر کرسی ها برای خودشان هموارتر می کنند. لذا از فرصت استفاده می کنم و از همین تریبون از نقش ارزنده و راهگشای دو عضو بانوی شورای شهر آمل سرکارخانم قدرت و سرکارخانم قربانی که انصافا در همیشه و در همه حال با اعضای شورا  یاری و همیاری دارند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.
هارش خبر: به عنوان کسی که خودتان در شورای اداری حضور پیدا می کنید چه در شهرستان و چه دراستان فکرمی کنید شاکله ی سیاست ها و شاکله ی نگاه دولت به حضور زنان چگونه است؟
امیر سلیمانی: کلیاتش فکر می کنم در این دولت پررنگ تر شد. نسبت به دولتهای قبل کمی بهتر شده اما بازهم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
هارش خبر: فکر می کنید مجموعه آقایان نسبت به حضور بانوان در عرصه مدیریت چه میزان اعتماد دارند و آیا آنها به حضور بانوان باور ندارند؟
امیر سلیمانی: ببینید بستگی به باور اشخاص دارد.نمی توانیم برای همه یک نسخه کلی بپیچیم. در مجموع چون بانوان کمتر سیاسی کاری می کنند و بیشتر با صداقت و حسن نیت برخورد می کنند مطمئن هستم همکاری با انان نه تنها سخت نیست بلکه موجب تسریع کارها نیز می شود.