۱۰:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۸
در گفتگو با کاسپین24 مطرح شد

باید مراقب دلالان برنج بود

باید مراقب دلالان برنج بود

کاسپین24/مدیرکل جهادکشاورزی مازندران،گفت:تاکنون گزارش رسمی مبنی بر اینکه مشکل و یا تخلفی در زمینه خرید و فروش برنج رخ داده باشد توسط جهاد کشاورزی دریافت نشد گرچه تاجران و دلالان در غیاب چشم ناظران و مردم اقدامات غیر قانونی خود را انجام می‌دهند.

عزیزالله شهیدی‌فر در گفت و گو با خبرنگار کاسپین24 در ساری، با بیان اینکه امسال برداشت برنج حدود یک میلیون و 420 هزار تن بود، گفت: امسال فروش محصول برنج نیز طبق معمول توسط تاجران و شالیکوبی دارانی که اقدام به خرید برنج می‌کنند صورت گرفته و همچنین قیمت آن نیز در مقایسه با سال گذشته مناسب و در حال تعادل است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در رابطه با نظارت بر خرید برنج، افزود: خرید برنج در بازار عرضه و تقاضا صورت می گیرد و کشاورزان خریدار برنج خود را بهتر از هر کس دیگر می‌شناسند و کسی نمی‌تواند در هنگام فروش برنج توسط کشاورز به وی ضرر برساند.

وی یادآور شد: سطح زیر کشت برنج امسال حدود 215 هزار هکتار بود که نسبت به سال گذشته افزایش 6 الی 7 هزار هکتاری داشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مازندران، تصریح کرد: ارقام پرمحصول و نیز کشت مکانیزه برنج در سال جاری بیشتر بود و امسال به دلیل شرایط آب و هوایی کشت دوم نیز دو برابر شد و سطح زیر کشت آن به 60 هزار هکتار رسید؛ با مجموع رتون کشت مجدد به صد هزار هکتار تولید برنج در مازندران خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته 15 الی 20 تن محصول افزایش خواهد یافت.

این مسئول عنوان کرد: گرچه ستاد تنظیم بازار و جهاد کشاورزی در راستای خرید و فروش برنج نظارت هایی نیز دارد و علاوه بر آن اداره کل صمت و تعزیرات در زمینه برنج خارجی و عرضه آن در بازار نظارت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون گزارش رسمی مبنی بر اینکه مشکلی و یا تخلفی در زمینه خرید و فروش برنج رخ داده باشد توسط جهاد کشاورزی دریافت نشد گرچه تاجران و دلالان در غیاب چشم ناظران و مردم کارهای خود را انجام می‌دهند.

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: سال گذشته برنج مازندران به کشورهای اروپایی و آسیای میانه به میزان 200 تن صادر شده است که البته اولویت این بخش صادرات برنج نیست بلکه بیشتر برنامه تنظیم بازار مصرفی داخلی در دست اجرا است.