۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲

با این چند روش نور خانه را بیشتر کنید

با این چند روش نور خانه را بیشتر کنید

خرید خانه جزو یکی از رویاها شده است و خیلی‌ها در کلانشهرها در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند. اغلب این خانه‌ها هم نور مستقیم ندارند و به‌خاطر کوچک بودن خیلی دلگیر هشتند، ما در این مطلب راهکارهایی برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک ارائه دادیم.

چراغ‌های مناسب

با چراغ‌های خطی نورپردازی کنید. این طوری می‌توانید قسمت خاصی از فضا، که بیشتر به نور نیاز دارد را روشن کنید. بیشترین کاربرد چراغ‌های خطی هم بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهارخوری است. فراموش نکنید لوستر کریستالی یا سنتی اصلا برای خانه‌های کوچک مناسب نیست.

هالوژن

اگر سقف خانه‌ شما کوتاه است هالوژن‌های سقفی بهترین گزینه هستند. چون جای کمی می‌گیرند و فضا را کاملاً روشن می‌کنند.

پیشنهادی برای سقف‌های بلند

سقف بلند خانه رو بزرگ نشان می‌دهد اما با کمک لامپ مناسب می‌توانید خانه را زیباتر کنید. انواع مختلفی از لوسترها هستند اما پیشنهاد ما استفاده از یک لوستر ساده و شیشه‌ای است. البته انتخاب یک حباب سفید یا کرم هم می‌تواند توهم بزرگ بودن فضا را ایجاد کند.

ورودی خانه

اگر ورودی خانه شما کوچک است، با یک لوستر، دیوارکوب یا حتی آباژور رومیزی روی کنسول کناری به‌راحتی می‌توانید نورپردازی قشنگی ایجاد کنید.

داخل قفسه‌های کتاب و طاقچه‌های فرورفته در دیوار را هم می‌شود با لامپ‌های LED یا با تنظیم زاویه یک چراغ و ایجاد یک مسیر باریک نور روشن و دلنشین کنید.


منبع : تبیان