۱۵:۱۵ ۱۴۰۱/۷/۲۴

با منتشرکنندگان اخبار کذب در فضای مجازی برخورد جدی شود

با منتشرکنندگان اخبار کذب در فضای مجازی برخورد جدی شود

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات‌ به‌خاطر انتشار آثار سوء اخبار کذب هر در فضای مجازی تعیین شده، موضوعی بازدارنده است.

به گزارش کاسپین24 | محمدعلی محسنی بندپی با تاکید بر اهمیت مدیریت بر فضای مجازی، اظهار کرد: عصر حاضر، عصر رسانه و ارتباطات بیشتر است، به‌طوری‌که دانشمندان معتقدند این عصر، عصر سلطه ارتباطات است؛ به این معنا که اگر ارتباطات قوی‌تر توان اعمال افکار و عقاید خود را بر سایران دارد.

وی افزود: همین موضوع قدرت رسانه را می‌رساند ولی اگر چنین قدرتی افسارگسیخته باشد ممکن است آسیب جدی به بار آورد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به اینکه کشور ایران بیشتر کاربران اینترنت را در خاورمیانه دارد، اضافه کرد: درست است از نظر بهره‌مندی از فضای مجازی دارای رتبه‌های خوب و خیره‌کننده‌ای هستیم ولی این مهم همانند چاقوی دولبه است به این معنا که اگر خوب مسائل پرداخته نشود ممکن است لبه آسیب‌ها بُرنده‌تر باشد.

محسنی بندپی با هشدار اینکه با وجود رشد فضای مجازی اما نظارتی بر فضای مجازی نیست، خاطرنشان کرد: باید نظارت جدی بر رسانه‌ها در بحث کمیت و کیفیت اخبار، صحت و سقم اخبار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خیلی موفق نبوده و این جمله قاطبه نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: موضوع مهم دیگر اینکه در بحث فضای مجازی وابسته به خارج هستیم با وجود اینکه بسترهای شغلی بسیاری افراد در فضای مجازی است.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مجازات‌ها به دلیل انتشار آثار سوء اخبار کذب هر در فضای مجازی تعیین شده، موضوعی بازدارنده است، تصریح کرد: اگرچه وزارت ارتباطات در صدور مجوز رسانه‌ها باید دقت کامل داشته باشد ولی در صورت سوء استفاده برخی در این فضا باید برخورد جدی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه باید از قوانین بسته به نیاز و زمینه فرهنگی‌شان استفاده کنیم، گفت: امیدواریم با مدیریت در این فضا و با کمترین اشتباه و آثار منفی از این آسیب‌ها گذر کنیم.


منبع : فارس