۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱

برای خرید کفش مدرسه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید کفش مدرسه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید کفش مدرسه مناسب برای کودک می تواند یکی از معضلات اصلی والدین در طول سال تحصیلی را رفع کند، از این رو باید از نکات مهم خرید کفش مدرسه به خوبی مطلع باشند.

به گزارش کاسپین24 | خرید کفش مدرسه مناسب برای کودک می تواند یکی از معضلات اصلی والدین در طول سال تحصیلی را رفع کند، از این رو باید از نکات مهم خرید کفش مدرسه به خوبی مطلع باشند.آغاز سال تحصیلی جدید می تواند زمان بسیار شلوغی برای والدین باشد، چون چیزهای زیادی برای سازماندهی و خرید، ازجمله یونیفرم مدرسه، کتاب های درسی و لوازم التحریر ، کفش جدید دارند اینها همچنین می تواند بسیار پرهزینه باشد در این متن به نکاتی که برای خرید کفش مدرسه لازم است می پردازیم.

انعطاف‌پذیری

قسمت جلوی کفش یا همان پنجه باید کمی خم بشود. اما نباید مچاله بشود. کفش‌های مناسب برای مدرسه باید قابلیت انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند. البته حواستان به نرمی و انعطاف‌پذیری باشد چون پا می‌تواند در آن‌ها بپیچد یا بچرخد.

پاشنه

اگر دو طرف پاشنه کفش به داخل خم میشود. اون کفش برای فرزندتان که در حال رشد هست، اصلا مناسب نیست.

کفش‌های مناسب مدرسه باید در قسمت پاشنه کمی لژ داشته باشند. به این شکل فشار کمتری روی کمرشان وارد میشود.

ضد آب

روزهای سرد فصل زمستان و پاییز فرزندتان به یک جفت کتانی برای زنگ ورزش احتیاج دارد. برای روزهای برفی و بارانی هم باید یک جفت کفش ضد آب داشته باشد.

پارچه‌‌های کتان و چرم قابلیت تنفس خوبی دارند، ضد آب هستند و به سرعت بو هم نمی‌گیرند.

سایز

کفش بچه‌ها رو بعد از ظهر بخرید. چون اندازه پاها عصر به بیشترین حد می‌رسد.

با توجه به این نکته که پاهای بچه‌ها همیشه در حال رشد کردن است ، نباید کفشی بخرید که از سایز پاهای فرزندتان بزرگتر باشد. بهتر است بعد از خرید کفش هر از چندگاهی اندازه و سایز کفش را بررسی کنید تا مطمئن بشوید که انگشت‌های پایش مچاله نمی‌شود و راحت است.

بند کفش

همیشه از بچه‌ها بخواهید که بند کفش‌هایشان را ببندند، نه اینکه فقط پایشان را داخل کفش‌هایی که قبلاً بندهایش بسته‌ شده، بگذارند.

این کفش‌ها را برای مدرسه نخرید

بوت‌های مدل یو جی جی(رویه و پاشنه تخت)، کفش‌‌های عروسکی، کفش‌هایی با زیره چوبی، کفش‌‌هایی کاملاً تخت و کفش‌های پاشنه‌دار. انتخاب و استفاده از این کفش‌ها، اصلا برای استفاده در مدرسه توصیه نمی‌‌شود.